رضا سمیع‌زاده کاندیدای مستقل عضویت در هیات‌مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای با تشریح اهداف و برنامه‌های انتخاباتی خود گفت: امیدوارم با تغییر و تحول در ساختار سازمان، هیات‌مدیره تمرکزگرایی مردم سالارانه را در پیش گیرد تا اعضای صنف حضور پررنگ‌تری در تصمیم‌گیری‌ها داشته باشند. سمیع‌زاده با بیان اینکه فضای تخریب به صنف لطمه می‌زند، افزود: این فرآیند به صنف لطمه می‌زند، در صورتی‌که این فضا باید به نفع برنامه‌ها تغییر کند.

سمیع‌زاده در توضیح اینکه چرا عضو ائتلاف یا گروه خاصی نشده است، گفت: دورانی که ثبت‌نام از کاندیداها انجام می‌شد من ایران نبودم و از دور در جریان گروه‌بندی‌ها قرار گرفتم. اما به اعتقاد من وجود کاندیداهای مستقل می‌تواند فضای دو قطبی را که شکل گرفته تغییر دهد، به شرطی که نقش خود را پررنگ تر کنند.

سمیع‌زاده یکی از مهم‌ترین برنامه‌های خود را تبدیل ساختار سانترالیزم فانکشنال موجود در سازمان به یک ساختار سانترالیزم دموکراتیک پویا عنوان کرد وگفت: تغییر این ساختار موجب ایجاد ساختاری مدرن برای مشارکت تمام اعضا در تصمیم‌گیری‌ها می‌شود.

سمیع‌زاده افزود: باید سازمانی موثر، چابک و هماهنگ با تغییرات سریع دنیای امروز داشته باشیم وهمانطور که می‌دانید سیستم فشاری در هیچ جای دنیا کاربرد ندارد و تمام صنایع به سیستم کششی روی آورده‌اند.

عضو هیات علمی دانشگاه در ادامه گفت: باید دلایل اینکه چرا نظام صنفی رایانه‌ای نتوانست با تشکل‌های مختلف ارتباط خوب برقرار کند را شناسایی کرد.