یک دوربین نیمه‌حرفه‌ای با قابلیت

بازار دیجیتال- شرکت Canon به تازگی یک دوربین عکاسی دیجیتال جدید را برای کاربران نیمه حرفه‌ای و علاقه‌مند به عکاسی معرفی کرده است. این دوربین که با مدل SX۴۰ HS به بازار معرفی شده است، امکانات متنوعی را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد. این دوربین در دسته دوربین‌های سوپر زوم قرار داشته و از پردازشگر تصویر DIGIC ۵ بهره می‌برد.

SX۴۰ که به عنوان جایگزین دوربین مدل SX۳۰ به بازار معرفی شده است، دارای لنزی با محدوده زوم ۳۵ برابر است که فاصله کانونی آن حداقل ۲۴ میلیمتر و حداکثر ۸۴۰ میلیمتر است.

به این ترتیب این دوربین برای فراهم کردن امکان کنترل این لنز بلند، از یک لرزشگر تصویر قوی و هوشمند بهره می‌برد. SX۴۰ دارای حسگر CMOS بوده و تصاویر را با وضوح ۱/۱۲ مگاپیکسل ثبت و ذخیره می‌کند. بد نیست بدانید که وضوح تصویر نه چندان بالای این دوربین به خاطر کیفیت بالای آن در هنگام عکاسی در نور کم است.

این دوربین به خاطر پردازشگر تصویر قدرتمندش امکان عکاسی با سرعت بالا را داشته و به این ترتیب می‌تواند هشت فریم عکس را به صورت پشت سر هم با تنظیم خودکار سفیدی تصویر بگیرد.

این دوربین همچنین مجهز به یک نمایشگر LCD چرخان با اندازه ۷/۲ اینچ است که تصاویر را با وضوح مناسب ۲۳۰۰۰۰ نقطه در اینچ برای کاربرانش به نمایش می‌گذارد.

یک کلید Zoom Framing Assist روی این دوربین تعبیه شده است تا با استفاده از آن کاربران بتوانند در زوم‌های بالا سوژه‌های متحرک را راحت‌تر دنبال کنند.

این دوربین قابلیت فیلمبرداری با وضوح HD و سرعت ۳۰ فریم در هر ثانیه را هم داشته و حداکثر حساسیت آن در هنگام عکاسی به ۳۲۰۰ می‌رسد.

حداقل سرعت شاتر این دوربین ۱۵ ثانیه بوده و حداکثر سرعت آن برابر ۱ به ۳۲۰۰ ثانیه است.

این دوربین مبتنی بر حافظه فلش بوده و امکان ارتقای حافظه از طریق کارت‌های حافظه SD و SDHC را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد. ابعاد این دوربین برابر ۱۰۸×۹۲×۱۲۳ میلیمتر بوده و وزن آن به ۶۰۰ گرم می‌رسد.

شرکت Canon اعلام کرده است که این دوربین را از اواسط ماه اکتبر و با قیمت ۴۳۰ دلار به بازار جهانی عرضه کرده و به فروش عمومی خواهد رساند.