اپراتور موبایل همراه اول برای کاهش هزینه مکالمات زائران بیت‌الله الحرام در ایام حج امسال از تخفیف 80 درصدی هزینه رومینگ این مشترکان خبر داد.

تخفیف ۸۰ درصدی همراه اول به مشترکان موبایل در پی توافقات به عمل آمده با اپراتور اتحاد عربستان با هدف تسهیل خدمات ارتباطی زائران بیت‌الله الحرام، امکان استفاده آسان و ارزان از سرویس رومینگ بین‌الملل برای تمامی مشترکان سیم‌کارت‌های دائمی و اعتباری همراه اول در کشور عربستان صورت گرفته است. با توافقات به عمل آمده با اپراتور اتحاد (موبایلی) عربستان، مشترکان همراه اول در ایام حج در صورت انتخاب این اپراتور (اتحاد) از ۸۰ درصد تخفیف برخوردار خواهند شد که با این تمهیدات هزینه تماس با ایران و داخل عربستان ۴۴۵ تومان، هزینه تماس دریافتی ۱۶۷ تومان، هزینه ارسال پیامک ۱۴۵ تومان و هزینه دریافت پیامک رایگان منظور می‌شود. سرویس رومینگ برای تمامی مشترکان دائمی و اعتباری همراه اول (به غیر از مشترکان سیم‌کارت‌های ۰۹۱۰) به صورت
پیش‌فرض فعال بوده و تنها با روشن کردن گوشی در کشور عربستان قابل استفاده است. مشترکان سیم‌کارت‌های دائمی با پیش شماره 0910 نیز می‌توانند با مراجعه به مراکز خدمات مشتریان و پرداخت صورتحسابی با حداقل 200 هزار تومان نسبت به فعالسازی این سرویس اقدام کنند.

توجه به این نکته نیز ضروری است که روشن کردن تلفن همراه هیچ هزینه‌ای برای زائران ندارد و از آنجا که هزینه مکالمات بین‌الملل به دقیقه محاسبه می‌شود برای تماس‌های کمتر از 60 ثانیه هزینه مکالمه یک دقیقه و برای تماس‌های بین 60 تا 120 ثانیه دو دقیقه محاسبه می‌شود. به مشترکان توصیه می‌شود که برای مدیریت بهتر هزینه‌ها و جلوگیری از ضرر و زیان ناشی از سرقت سیم‌کارت‌های دائمی و تهیه آسان شارژ مورد نیاز زائران از سیم‌کارت‌های اعتباری استفاده کنند.