جایگزین رایانه‌های خانگی

شرکت گیگابایت، یکی از برترین تولید‌کننده‌های صنعت رایانه جدیدترین نوت‌بوک خود را عرضه کرد. این نوت‌بوک که با نام Q۱۷۰۰ وارد بازار شده است، دارای صفحه نمایش ۳/۱۷ اینچی است که تصاویری به وضوح ۱۶۰۰ در ۹۰۰ را با نور پس زمینه LED به نمایش می‌گذارد. نوت‌بوک Q۱۷۰۰ گیگابایت در دو مدل مختلف مجهز به پردازنده‌های E۳۵۰ و E۴۵۰ از شرکت AMD عرضه شده است که در آنها به ترتیب گرافیک‌های Radeon HD ۶۳۱۰ و Radeon HD ۶۳۲۰ قرار گرفته است. این پردازنده‌ها با کمترین مصرف توان باعث پایداری و بهینه سازی در مصرف انرژی می‌شوند.

بر خلاف رایانه‌های قابل حمل دیگر، این نوت‌بوک صفحه کلیدی شبیه به صفحه کلید‌های رایج دارد، به طوری که کلید‌های اعداد را می‌توانید در کنار یکدیگر داشته باشید. کلید F۹ نیز برای برگرداندن تنظیمات کارخانه ای به این محصول در نظر گرفته شده است تا بدون دردسر و در کوتاه‌ترین زمان ممکن، تنظیمات از دست رفته را به حالت اول باز گردانید. Q۱۷۰۰ گیگابایت دارای درگاه HDMI است. که در صورت تمایل می‌توانید با استفاده از آن از تصاویر HD در نمایشگر‌های بزرگ‌تر لذت ببرید.

از دیگر مشخصات این نوت‌بوک می‌توان به درایو ۷/۱۲ میلیمتری آن اشاره کرد که قابلیت خواندن و نوشتن بر روی دیسک‌های نوری DVD را دارد. علاوه بر‌هارددیسک مجتمع در این محصول، قابلیت اضافه کردن ‌هارددیسک اضافی نیز در آن وجود دارد. اگر قصد تعویض رایانه‌های خانگی خود را به رایانه‌های قابل حمل دارید، نوت بوک Q۱۷۰۰ گیگابایت با سیستم عامل ویندوز ۷ می‌تواند در میان گزینه‌های خرید شما قرار گیرد.