در عمق 60 متری با کیفیت FULLHD فیلمبرداری کنید

بازار دیجیتال- GOPRO دوربین فیلمبرداری جدیدی برای ثبت وقایع ورزشی به بازار عرضه کرده است. این دوربین که GoPro HD HERO نام دارد برای ورزشکاران و ماجراجویی طراحی شده است و مقام پرفروش‌ترین دوربین ورزشی جهان را در اختیار دارد. GoPro HD HERO با توجه به نوع کاربرد و فعالیتی که به آن می‌پردازید در سه مدل متفاوت عرضه می‌شود.

نمونه اول، مدل HD Helmet HERO است که قیمتی حدود ۳۰۰ دلار دارد و دارای تجهیزاتی تکمیلی برای اتصال به انواع کلاه‌های ورزشی است. این دوربین ایده‌آل برای ورزش‌هایی از قبیل پرواز، دوچرخه سواری، اسکی و اسکیت، سنگ‌نوردی، کوه نوردی، غارنوردی، بانجی‌جامپینگ، قایقرانی و دیگر ورزش‌هایی از این دست است.

مدل HD MotorSports HERO با قیمت ۳۰۰ دلار هم مناسب برای علاقه‌مندان اتومبیلرانی، موتورسواری، دوچرخه سواری، کارتینگ و جت‌اسکی است. این مدل دارای تجهیزاتی تکمیلی برای اتصال به فرمان، داشبورد، کلاه و بدنه خارجی انواع وسائط نقلیه از قبیل اتومبیل، موتورسیکلت، دوچرخه و جت اسکی است.

مدل سوم هم HD Surf HEROبا قیمتی حدود ۲۷۰ دلار است که ویژه انواع ورزش‌های آبی از جمله موج‌سواری است.

هر سه مدل Helmet، MotorSports، و Surf دارای دوربین‌هایی با مشخصات یکسان بوده و تنها تفاوت آنها در متعلقات و تجهیزات تکمیلی اتصال موجود در جعبه است.

این دوربین در هر سه مدل عرضه شده دارای یک محفظه ضد آب بسیار مقاوم و کاربردی از جنس پلی کربنات است که قابلیت تحمل فشار و نفوذ آب تا عمق ۶۰ متری را داراست. این دوربین فیلمبرداری به راحتی تقریبا در هر مکانی نصب می‌شود تا لحظات

پر هیجان ورزشی از زاویه دید ورزشکار ثبت شوند.

دوربین مذکور همچنین توانایی ضبط ویدئویی با کیفیت Full HD با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه و HD با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه را دارد.

شاید بتوان گفت بزرگ‌ترین نقطه قوت و مزیت این دوربین نسبت به دیگر دوربین‌های رایج ورزشی و غیرورزشی، بهره‌گیری از یک لنز واید ۱۷۰ درجه است که تصاویری بسیار عریض و خیره‌کننده ضبط می‌کند.یکی دیگر از قابلیت‌های کلیدی این مدل، سرعت تصویربرداری ۶۰ فریم بر ثانیه آن است، به این معنا که می‌توان فیلم‌های ورزشی و مهیج را به صورت کاملا نرم و آهسته و با سرعت ۲/۱ پخش کرد.

مدل Hero از این دوربین‌های کوچک و سبک وزن است. از نظر کیفیت ساخت و استحکام نیز به مدد استفاده از محفظه ضدآب و پوشش لاستیکی یا Robber Coat آن؛ در حد خوبی است.

اما علاوه بر کوچک و سبک وزن بودن باید بتوان به راحتی آن را به همراه داشت. یکی از راه‌های به همراه داشتن این دوربین، بستن آن به قسمت سر، به وسیله سربندی است که درست شبیه به سربند هدلایت ولی کاملا با کیفیت و قدرتمندتر است. یک راه دیگر استفاده از بند مخصوصی است که می‌توان دوربین را با آن به کلاه‌های ورزشی مخصوصی که معمولا دارای حفره‌های خالی تهویه هستند، مثل کلاه دوچرخه‌سواری متصل کرد.

علاوه بر روش‌های مختلف اتصال دوربین به بدن ورزشکار که منجر به ثبت تصاویر از زوایای دید بسیار جذاب و طبیعی می‌شوند، این دوربین باید از ویژگی‌های محافظتی خوبی هم بهره ببرد تا در صورت مواجهه با خطرات مختلف از قبیل ورود ضربه یا خیس شدن دوام بیاورد. بنابراین طراحان، این دوربین را با یک محافظ پلی کربناتی همراه کرده‌اند که ضد ضربه و ضد آب این دوربین مجهز به لرزش گیر تصویر است که تکان‌های ناشی از حرکات تند را تا حد ممکن کاهش می‌دهد.

حسگر به کار رفته درون این دوربین هم از نوع CMOS و با ابعاد ۱/۳/۲ اینچی است. این دوربین از یک لنز با زوم و فوکوس ثابت بهره می‌برد که نسبت گشودگی دیافراگم آن ۸/۲ است. یکی دیگر از تجهیزات عرضه شده برای این دوربین کیت

تصویربرداری سه بعدی آن است که این قابلیت را به شما می‌دهد تا با استفاده از دو دوربین GOPro مجزا تصاویری واقعا سه‌بعدی

خلق کنید.

این را هم بگوییم که GoPro HD Hero علاوه بر توانایی ضبط ویدئویی قابلیت عکاسی در رزولوشن ۵ مگاپیکسل را هم دارد. شارژ این دوربین از طریق باتری لیتیومی ‌۱۱۰۰ میلی آمپری تامین می‌شود که در یک بار شارژ کامل می‌تواند تا ۵/۲ ساعت برای فیلمبرداری شارژدهی کند. این دوربین همچنین به یک صفحه نمایش LCD با سایز ۵/۲ اینچ مجهز است.