قیمت‌ها در بازار تلویزیون افزایش نیافته است

بازار دیجیتال- این روزها با وجودی که افزایش نرخ دلار باعث رشد شدید قیمت‌ها در بازار کامپیوتر، موبایل، تجهیزات دیجیتال و... شده است در بازار لوازم صوتی و تصویری به ویژه تلویزیون شاهد اتفاق دیگری هستیم. بر اساس اعلام فعالان بازار، طی مدت اخیر در بازار تلویزیون شاهد کاهش قیمت‌ها در مورد برخی از برندها بوده‌ایم.

بر اساس اعلام دارمی، مدیر بازاریابی صوتی و تصویری شرکت ال جی، اگر چه نرخ دلار روندی صعودی داشته ولی سیاست شرکت ما این است که نه تنها قیمت‌ها را افزایش نداده‌ایم بلکه قیمت برخی از تلویزیون‌های خود را کاهش هم داده‌ایم.

به گفته وی، اکثر شرکت‌ها به دلیل وجود فضای رقابتی در بازار از افزایش قیمت‌ها در بازار خودداری کرده‌اند. شرکت بانیان‌الکترونیک، نمایندگی فروش لوازم صوتی و تصویری پاناسونیک هم با تایید خبر کاهش قیمت‌ها از جانب برخی از نمایندگی‌های فروش لوازم صوتی و تصویری اعلام کرد، این شرکت هنوز قیمت تلویزیون‌های خود را افزایش نداده است و قیمت تلویزیون‌های این برند طی مدت اخیر ثابت بوده است.

محمد مولایی، یکی از فعالان بازار نیز در این باره گفت: با توجه به روند رو به رشد قیمت دلار و رشد نرخ حواله‌‌های ارزی، پیش‌بینی می‌شد قیمت تلویزیون در بازار افزایش یابد، ولی این اتفاق نیفتاد و قیمت‌ها در بازار تقریبا ثابت است و البته برخی از برندها هم قیمت‌ها را تا حدودی کاهش داده‌اند.

شرکت حافظ پخش، نمایندگی فروش محصولات سامسونگ نیز با بیان این مطلب که قیمت تلویزیون‌هایش در بازار ثابت بوده است اعلام کرد، با توجه به سیر صعودی قیمت ارز، رشد قیمت‌ها جریانی منطقی است که به احتمال زیاد در بازار لوازم صوتی و تصویری طی روزهای آینده شاهد آن خواهیم بود.

بر اساس اعلام این شرکت، در حال حاضر محصولات خانگی برند سامسونگ با رشد ۵ درصدی قیمت مواجه شده‌اند و بعید نیست پس از رشد قیمت لوازم خانگی شاهد رشد قیمت لوازم صوتی و تصویری هم باشیم. این شرکت اعلام کرد، نوسانات ارزی مهم‌ترین عامل در تغییرات نرخ کالاها در بازار است و نمی‌توان گفت، با سیاست‌های خاصی می‌توان در طولانی مدت قیمت‌ها را ثابت نگه داشت، چه برسد به اینکه قیمت‌ها را در چنین شرایطی کاهش داد.