فارس- در حالی که نرخ بیکاری در بسیاری از کشورهای جهان رو به افزایش است، حقوق مهندسان و به خصوص مهندسان حوزه فناوری بیشتر می‌شود. یافته‌های موسسه آمریکایی IEEE نشان می‌دهد متوسط درآمد سالانه مهندسان و حق کمیسیون‌ها، پاداش‌ها از ۱۱۳۵۰۰ دلار در سال ۲۰۰۹ به ۱۱۸۰۰۰ دلار در سال ۲۰۱۰ افزایش یافته است و پیش‌بینی می‌شود این افزایش امسال هم ادامه یابد.

در مورد مهندسان نرم‌افزار این افزایش حقوق باز هم بیشتر است و حقوق آنها از متوسط سالانه ۱۰۴ هزار دلار در سال ۲۰۰۹ به ۱۰۹ هزار دلار در سال ۲۰۱۰ رسیده که به معنای افزایش ۸/۴ درصدی می‌باشد. البته حقوق مهندسان نرم افزار در سال ۲۰۰۸ و قبل از آغاز بحران اقتصادی آمریکا به طور سالانه ۱۰۵۲۱۰ دلار بود.

نرخ بیکاری همه مهندسان آمریکایی به طور متوسط در سال ۲۰۱۰ حدود ۵/۴ درصد بوده است. این رقم در مورد مهندسان نرم افزار هم ۶/۴ درصد اعلام شده است.

متوسط حقوق مهندسان شاغل در حوزه فناوری اطلاعات هم اکنون به طور سالانه ۱۳۵ هزار دلار است که از جمله ارقام بالا در آمریکا است.

البته برای مهندسان غیرشاغل در بخش آی تی وضعیت به این خوبی نیست و متوسط درآمد سالانه آنها با کاهش ۳۵/۰ درصدی در سال ۲۰۱۰ به ۱۱۴۶۰۰ دلار رسیده است.