نت‌بوک و تبلت، در یک قالب

این روزها شرکت‌ها به عرضه محصولات ترکیبی روی آورده اند و شاهد عرضه نمونه هایی از این کالاها به بازار هستیم. یکی از جدیدترین محصولاتی که در این زمینه تولید شده‌اند نت‌بوک‌هایی هستند که به تبلت تبدیل می‌شوند. مدل T۱۰۰۵M یکی از نت‌بوک‌های جدید گیگابایت است که قابلیت تبدیل به تبلت را نیز دارد. در ساخت این دستگاه از یک صفحه نمایش ۱/۱۰ اینچی استفاده شده است که وضوح تصویر ۱۳۶۶ در ۷۶۸ پیکسلی دارد. همچنین برای شفافیت هرچه بیشتر تصاویر و بالاتر رفتن کیفیت صفحه نمایش، نور پس زمینه LED در آن مورد استفاده قرار گرفته است که این روزها جزو یکی از حیاتی‌ترین ویژگی‌های صفحه نمایش‌ها به شمار می‌رود.

پردازش‌های محاسباتی این نت‌بوک توسط پردازنده مدل Intel Atom N۵۷۰ دو هسته‌ای انجام می‌گیرد که توان خروجی برابر با ۶۶/۱ گیگاهرتز دارد. چیپ ست به کار رفته در T۱۰۰۵M نیز محصولی از شرکت اینتل تحت عنوان NM۱۰ Express است. همچنین از یک گیگابایت حافظه DDRIII در این نت‌بوک استفاده شده که قابلیت ارتقا تا ۲ گیگابایت را نیز دارد. انجام فعالیت‌ها و محاسبات گرافیکی سیستم نیز به عهده یک چیپ گرافیکی مجتمع داخلی GMA ۳۱۵۰ اینتل است. یک هارد دیسک ۳۲۰ گیگابایتی ۵/۲ اینچی ۵/۹ میلیمتری با دور گردش ۵۴۰۰ دور در دقیقه نیز به عنوان منبع ذخیره اطلاعات در نظر گرفته شده است.

اما اینها تمام قابلیت‌های T۱۰۰۵M نیستند. کافی است وقتی در نت بوک باز است صفحه نمایش آن را ۱۸۰ درجه بچرخانید و آن را روی صفحه کلید بخوابانید. به این ترتیب نت‌بوک شما به یک تبلت تبدیل می‌شود.

در این تبلت از یک صفحه خازنی با قابلیت Multi-touch استفاده شده که دقت لمس بالایی داشته و کار کردن با آن بسیار ساده است. نکته قابل توجه اینجا است که شما بر روی این تبلت با سیستم‌عامل Windows ۷ کار می‌کنید و می‌توانید از ویژگی‌ها و قابلیت‌های این سیستم‌عامل در کنار سادگی کار با صفحه لمسی بهره ببرید.

به واسطه اتصال Wireless ۸۰۲.۱۱b/g/n می‌توانید به شبکه اینترنت وصل شده و به سادگی به جست‌وجوی صفحات وب بپردازید.

همچنین با یک وب کم ۳/۱ مگاپیکسلی می‌توانید به صورت تصویری نیز با دوستان خود ارتباط برقرار کنید. این محصول مجهز به یک باتری Li-ion شش سلولی است که توانایی نگهداری شارژ به مدت طولانی را داشته و می‌توانید ابزار را برای ساعت‌ها روشن نگه دارید و با آن کار کنید.

T۱۰۰۵M تنها ۴/۱ کیلوگرم وزن دارد که برای یک نت بوک وزن مناسبی به شمار می‌رود. این محصول جدید هم‌اکنون در بازارهای کشور با گارانتی آواژنگ موجود است.