خبرگزاری مهر- ارتباط اینترنت پرسرعت مشترکان مخابرات استان تهران از صبح روز دوشنبه قطع شده است. قطعی ارتباط اینترنت مربوط به مشترکان مخابرات استان تهران بوده و دیگر مشترکان اینترنت که سرویس‌های خود را از شرکت‌های ISP و PAP دریافت می‌کنند، با این مشکل مواجه نیستند و ارتباطشان برقرار است.

اما روز گذشته محمد رضا فرنقی‌زاده، مدیر کل روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت ارتباطات زیرساخت، در گفت‌وگو با «ایسنا» اعلام کرد که شبکه‌های اینترنت کشور در بخشی از تهران، شهرهای اراک، قم و شیراز دچار اختلال شده و کاربران را با مشکلاتی مواجه کرده است. وی درباره دلایل قطع شدن خطوط اینترنت در کشور اظهار کرد: علت این مشکل، نقص فنی در یکی از روترهای شبکه زیرساخت بوده که شبکه را دچار اختلال کرده است.

وی افزود: به واسطه این نقص فنی در شبکه‌ اختلالاتی را شاهد بودیم که این مشکل در بخشی از تهران، شهرهای اراک، قم و شیراز به وجود آمده و درواقع بحث ترافیک آنها دچار مشکل شده است. مدیر کل روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت ارتباطات زیرساخت در پایان افزود: تیمی برای رفع این نقص فنی اعزام شده که در حال برطرف کردن این مشکل هستند.