بازار دیجیتال- همیشه یکی از مشکلاتی که هنگام ارسال یک عکس از طریق ایمیل به وجود می‌آید این است که اگر حجم عکس ارسالی بالا باشد باید زمان زیادی را به انتظار بنشینید تا عکس به مقصد ارسال شود.

گاهی اوقات هم شاید به دلیل حجم بالای فایل موفق به ارسال نمی‌شوید. چه بخواهید عکس‌های خودتان را در سایت، وبلاگ، شبکه اجتماعی قرار دهید و یا آنها را ایمیل کنید بهتر است حجم عکس‌ها را کم کنید؛ چرا که با کم کردن حجم عکس میزان پهنای باند کمتری از سایت شما مصرف می‌شود و بازدیدکنندگان سریع‌تر می‌توانند به سایت شما دسترسی پیدا کنند. همچنین دریافت تصاویر
از طریق ایمیل سریع‌تر خواهد بود. یکی از راحت‌ترین روش‌ها برای کم کردن حجم عکس استفاده از سایت www.jpegmini.com است. با کمک این سایت می‌توانید حجم عکس‌های خود را تا 5 برابر کم کنید بدون اینکه تغییری در کیفیت عکس شما ایجاد شود. پس از باز کردن سایت به قسمتTry it now مراجعه و عکس خود را آپلود کنید و کمی منتظر شوید تا حاصل کار سایت را مشاهده و دانلود کنید. این سایت تنها می‌تواند فایل های تصویری با فرمت JPG و JPEG را فشرده سازی کند.
استفاده از JpegMini کاملا رایگان بوده و با ثبت نام رایگان در این سایت می‌توانید امکانات اضافه ای مثل آپلود آلبوم، به اشتراک‌گذاری تصاویر در Picasa، Flickr و... را داشته باشید. برای ثبت‌نام همچنین می‌توانید از اکانت Gmail و یا Facebook خودتان استفاده کنید.