رییس کمیته مخابرات مجلس با بیان اینکه تاخیر در بهره‌برداری از پروژه اپراتور سوم به مسائل مدیریتی ارتباط دارد، اعلام کرد: در شرایط حاضر پیشرفتی در خصوص تحقق این پروژه دیده نمی‌شو‌د. علی مطهری در گفت‌وگو با موبنا با بیان اینکه اپراتور سوم همچنان از تعهدات خود عقب است، اظهار کرد: این اپراتور به دلیل تاخیراتش موظف به پرداخت جریمه است و مورد بازخواست قرار می‌گیرد. وی با بیان اینکه این اپراتور باید بر اساس پروانه خود سرویس‌های نسل سوم واگذار کند، ادامه داد: باید هر چه زودتر موانع موجود در مسیر فعالیت این اپراتور رفع شود. رییس کمیته مخابرات مجلس با بیان اینکه تاخیر در بهره برداری از پروژه اپراتور سوم به مسائل مدیریتی ارتباط دارد، اعلام کرد: در شرایط حاضر پیشرفتی در خصوص تحقق این پروژه دیده نمی‌شود. مطهری با اشاره به اینکه در شرایط حاضر اپراتور سوم موظف به پرداخت حق لایسنس و نامبرینگ است، افزود: هر چقدر میزان تاخیر این اپراتور در

بهره‌برداری از این پروژه نسل سوم بیشتر باشد، بیشتر متحمل ضرر می‌شود؛ چرا که بازاری برای فعالیت آن وجود ندارد و آنها همچنان موظف به پرداخت حق لایسنس هستند.

مهلت ارسال آثار به جشنواره نوآوری‌های موبایل ایران اعلام شد

مهلت ارسال آثار به نخستین دوره «جشنواره نوآوری‌های تلفن همراه ایران»، ۱۵ آذرماه سال‌جاری اعلام شد.

نخستین دوره «جشنواره نوآوری‌های تلفن همراه ایران» که توسط مرکز مطالعات تکنولوژی دانشگاه صنعتی شریف و با همکاری موسسه تحقیقات ارتباطات و فناوری اطلاعات وابسته به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار می‌شود، برآن است تا با تشویق اقشار مختلف علاقه‌مند به بکارگیری فناوری‌های نوین و صاحبان خلاقیت و نوآوری در زمینه ارائه محصولات نرم‌افزاری و خدمات مبتنی بر موبایل، آثار برتر و استعدادهای این حوزه را شناسایی کرده و به جامعه معرفی کند.

از جمله اهداف این رویداد‌ جذب نخبگان، کارآفرینان، شرکت‌های کوچک و عامه مردم برای ارائه ایده‌های کاربردی ، طرح‌های کسب‌وکار، نرم‌افزار‌ها و خدمات کاربردی و مقالات ترویجی است و مخاطبان آن را نیز فضای کسب‌وکارهای نوپا، افراد خلاق و نوآور و فضای عمومی جامعه تشکیل می‌دهند. در بخش مسابقه شهروندی جشنواره، همه‌ شهروندان کشور مخاطب جشنواره هستند و هرکس که علاقه‌مند به ایده‌پردازی در زمینه کاربرد‌های تلفن همراه است، می‌تواند با نگاه دقیق‌تری به زندگی، کار و محیط پیرامون خود، انواع کاربرد‌ها را برای فناوری‌های موبایل متصور شود و با صرف زمانی اندک در این مسابقه شرکت کند. بخش‌‌های مقالات، طرح کسب‌وکار (Business Plan) و مسابقه‌ تولید نرم‌افزار از دیگر بخش‌های جشنواره است که جوایز نفیس و ارزشمندی برای این بخش‌ها درنظر گرفته شده است. محصولات و دستاورد‌های ارائه ‌شده در جشنواره‌ نوآوری‌های تلفن همراه ایران از نوع کاربردی بوده و با ارزیابی و انتخاب بهترین‌های هر حوزه، تلاش می‌شود مسیر ورود ایده‌های کاربردی و تیم‌های جوان و نوپا، به بازار ارائه خدمات ارزش افزوده، تسهیل شود و با استفاده از توان بالقوه‌ و بالفعل نیروهای جوان، پویا و خلاق جامعه در رابطه با نوآوری و کارآفرینی در بستر موبایل از این فرصت همگانی نهایت بهره‌برداری صورت بگیرد. مهلت ارسال آثار برای شرکت در دور اول داوری‌ها تا نیمه آذر ماه امسال و از طریق وب‌سایت www.mobileawards.ir ممکن است و مراسم قدردانی از صاحبان آثار برتر و اهدای جوایز همزمان با افتتاحیه دومین کنفرانس خدمات ارزش افزوده ایران در اسفند ماه برگزار خواهد شد.