یک تبلت آندرویدی از خانواده ایسر

بازار دیجیتال- مدل Iconia Tab A۵۰۰ - ۳۲GB از تبلت‌های پرفروش ACER در بازار داخلی است. این تبلت که به سیستم‌عامل Android نسخه‌ ۳ مجهز است، از سخت‌افزارهای قدرتمند و تا حدودی مشابه به یکدیگر بهره می‌برند، ولی عوامل دیگری نیز وجود دارند که تفاوت بین محصولات و به خصوص تفاوت قیمت آنها را رقم می‌زنند.

ایسر A۵۰۰ یک تبلت WiFi است که از پردازنده‌ ۱ گیگاهرتزی دو هسته‌ای NVIDIA Tegra ۲، نمایشگر ۱۰ اینچی و انواع امکانات یک تبلت باقابلیت چون خروجی HDMI بهره می‌برد.

این دستگاه ۷۶۵ گرمی که ابعادی معادل ۲۶۰×۱۷۷×۳/۱۳ میلی‌متر دارد به حافظه یک گیگابایتی از نوع DDR۲، دیسک درایو حافظه‌ای SSD، کارت گرافیکیULP GeForce GPU, Tegra ۲ T۲۰، صفحه نمایش ۱/۱۰ اینچی Capacitive با رزولوشن ۸۰۰×۱۲۸۰ پیکسل و.... مجهز است.

تجهیز به حسگر سه محور ژیروسکوپ (Three-Axis Gyro Sensor)، حسگر نور محیط (Ambient Light Sensor)، حسگر Proximity، حسگر شتاب‌سنج برای چرخش اتوماتیک (Accelerometer Sensor for UI Auto-Rotate) از سایر ویژگی‌های این تبلت است.

تبلت باقابلیت و پرفروش ایسر همچنین به شبکه بی‌سیم Wireless، GPS، بلوتوث نسخه ۲/۱ با A۲DP و EDR، کارت خوان، دوربین (دوربین پشت ۵ مگاپیکسل مجهز به فوکوس خودکار و فلاش LED) و... مجهز است.

کیفیت عکاسی دوربین این تبلت هم ۲۵۹۲×۱۹۴۴ پیکسل است.

این دستگاه همچنین به یک وب کم دومگاپیکسلی با کیفیت ۱۲۰۰×۱۶۰۰ پیکسل، بلندگوهای استریو، یک عدد پورت USB، پورت HDMI، فیش ۵/۳ میلیمتری صدا و یک عدد پورت MicroUSB مجهز است.

این تبلت همچنین قابلیت پخش موسیقی با فرمت‌های MP۳, eAAC+, WAV, WMA و قابلیت پخش فیلم با فرمت‌هایXviD, MP۴, H.۲۶۴, H.۲۶۳ مجهز را دارد.

سیستم‌عامل این تبلت هم همان طور که در بالا اشاره شد نسخه Ver ۳.۰ (Honeycomb) از Google Android است. تجهیز به باتری یون لیتیوم استاندارد ۳۲۶۰ میلی‌آمپری از سایر ویژگی‌های این دستگاه است. البته روی این تبلت برخی از نرم‌افزارها مانندAdobe Flash Player ۱۰.۱، Word, Excel, PowerPoint, PDF و... نیز نصب شده است.

Iconia Tab A۵۰۰ - ۳۲GB با قیمتی حدود ۶۸۹ تا ۷۲۰ هزار تومان در بازار به فروش می‌رسد.