زمانی که آی‌پد فراموش شد

شرکت‌های فناوری در نمایشگاه برلین بر سر ارائه تبلت‌های برتر به قدرت‌نمایی پرداخته‌اند و تقریبا می‌توان گفت تلاش تمامی آنها این بوده تا ثابت کنند شرکت اپل تنها شرکتی نیست که می‌تواند تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌‌های فوق باریک و فوق سبک بسازد. به گزارش خبرگزاری مهر، نمایشگاه محصولات الکترونیکی مصرفی برلین (IFA ۲۰۱۱) در این دوره از گردهمایی بزرگ غول‌های فناوری در برلین که از روز جمعه آغاز شده و تا ۷ سپتامبر ادامه خواهد داشت روی مفاهیمی چون تبلت‌ها، سه بعدی‌ها و ابرها متمرکز شده است.

در واقع تمامی این شرکت‌ها در این دوره نمایشگاه IFA نشان دادند که از توانایی ساخت تبلت‌هایی باریک‌تر و سبک‌تر از آی پد اپل برخوردارند و تنها به اپل نیاز داشتند تا جرقه اول را ایجاد کند. در ادامه برترین و جالب‌ توجه‌ترین تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌‌هایی که در این نمایشگاه ارائه شده‌اند را مشاهده می‌کنید:

گلکسی تب ۷/۷ سامسونگ: شرکت سامسونگ با تکرار تجربه تبلت اصلی گلکسی، نسخه‌ای سبک وزن‌تر و ۷/۷ اینچی از این سری از تبلت‌های خود را تولید کرده است که از قابی آلومینیومی، وزنی کمتر و سرعتی بالاتر برخوردار است. سرعت بالای این تبلت مدیون پردازشگر دو هسته‌ای ۴/۱ گیگاهرتزی این دستگاه است و سامسونگ برای تبلت جدید خود سیستم‌عامل آندروید ۲/۳ را که ویژه تبلت‌ها ساخته شده انتخاب کرده است.

گلکسی نُت سامسونگ: در شرایطی که محصول Streak ۵ با شکست مواجه شده است، به نظر می‌آید محصول تلفن-تبلت شرکت سامسونگ با نمایشگر ۳/۵ اینچی با موفقیتی قابل‌توجه مواجه شود. این گوشی در اصل نسخه بزرگ‌تر گوشی‌های هوشمند گلکسی S سامسونگ است که علاوه بر دیگر تجهیزات از قلمی برخوردار است که کاربر می‌تواند با استفاده از آن به نت برداری بپردازد. پردازشگر این تبلت ۴/۱ گیگاهرتزی و دوهسته‌ای بوده و تبلت از دو دوربین هشت و دو مگاپیکسلی برخوردار است. همچنین گنجایش حافظه گلکسی نت ۱۶ گیگابایت اعلام شده است.

تبلت AT۲۰۰ توشیبا: شرکت توشیبا برای ساخت جدیدترین تبلت خود هرکاری می‌توانست انجام داده است، پورت‌های کامل USB، SD و HDMI در قالب طراحی زیباتر از گذشته به پورت‌های میکرو تبدیل شده‌اند. وزن این تبلت جدید ۵۵۸ گرم بوده و ضخامت آن ۶/۷ میلیمتر است، با داشتن چنین ویژگی‌هایی می‌توان گفت که این تبلت نسبت به آی پد اپل بسیار باریک‌تر و سبک‌تر است. پردازشگر این تبلت ۲/۱ گیگاهرتزی دو هسته‌ای بوده و باتری آن می‌تواند برای هشت ساعت از پخش تصاویر ویدئویی پشتیبانی کند.

IdeaPad: درواقع این تبلت هیچ ویژگی شگفت انگیز و چشمگیری ندارد. پردازشگر تک هسته‌ای و یک گیگا هرتزی، سیستم‌عامل آندروید ۳/۲ که قدیمی شده است و نمایشگری هفت اینچی که چندان دستاورد بزرگی به شمار نمی‌رود. تنها نکته شگفت‌انگیز درباره این تبلت قیمت ۱۹۹ دلاری آن برای مدل هشت گیگابایتی است، از این رو این ویژگی این تبلت را به یکی از مقرون به صرفه‌ترین تبلت‌هایی تبدیل کرده است که می‌توان در بازار آن را یافت.

تبلت S سونی: ارائه و معرفی تبلت ۹.۴ اینچی سونی پدیده‌ای جدید به شمار نمی‌رود، اما سونی نتوانست در برابر نمایش دوباره این تبلت که هنوز به تولید انبوه نرسیده و از جدیدترین سیستم‌عامل آندروید بهره می‌برد، مقاومت کند. پردازشگر این تبلت NvidiaTegra ۲ بوده و بازی‌های کلاسیک سونی یعنی PSP و PSOne در آن پشتیبانی می‌شوند. همچنین این تبلت از کنترل از راه دور داخلی برخوردار است که می‌توان از طریق آن تلویزیون و شبکه‌های آن را کنترل کرد.

ultrabook ایسر: این لپ‌تاپ هنرنمایی شرکت اینتل در بازار لپ‌تاپ‌‌های فوق باریک است که می‌توانند با مک بوک ایر اپل رقابت کنند و شرکت ایسر نیز برای نمایش مشارکت خود در خلق این محصول بسیار مشتاق است. این لپ‌تاپ بسیار سبک نمایی کاملا فلزی داشته و از نمایشگری ۳/۱۳ اینچی برخوردار است. ضخامت این محصول ۲/۱ سانتیمتر و وزن آن ۳/۱ کیلومتر است. با داشتن گنجایش ۲۴۰ گیگابایتی این لپ‌تاپ می‌تواند تا ۷ ساعت روشن بماند. حدود قیمتی این محصول ۷۹۹ تا ۱۱۹۹ یورو اعلام شده است.

ultrabook Lenovo: این شرکت با ارائه چندین مدل مختلف نسبت به صنعت تبلت و لپ‌تاپ اشتیاقی جنون‌آمیز از خود نشان داده است. برترین مدل در میان تمامی مدل‌های ارائه شده U۳۰۰ است که ضخامتی برابر ۵/۱ سانتیمتر داشته و پردازشگر آن اینتل ۷i است. مدل U۴۰۰ تنها مدلی است که از کارت گرافیک اختصاصی و درایر DVD برخوردار است اما در مقابل ضخامتی برابر دو سانتیمتر

دارد.

توشیبا Z۸۳۰: این شرکت با کسر ۲۰ درصد از وزن و ۴۰ درصد از ضخامت نسل‌های پیشین لپ‌تاپ‌های Portege سری Z۸۳۰ را ارائه کرده است. نمایشگر این لپ‌تاپ‌ها ۳/۱۳ اینچی بوده و از پردازشگر نسل دوم اینتل بهره برده است. حافظه سخت این لپ‌تاپ ۱۲۸ گیگابایتی بوده و ضخامتی برابر ۵/۱ سانتیمتر دارد، در حالی که وزن آن ۱/۱ کیلوگرم است.