مادربورد با قابلیت گیگابایت برای کاربران حرفه‌ای

بازار دیجیتال- مادربود GA-H۶۱M-DS۲ شرکت گیگابایت یکی از نمونه‌های باقابلیت است که در اندازه Micro ATX عرضه شده است. این مادر بورد مبتنی بر چیپ ست H۶۱ شرکت اینتل است. این محصول با اندازه کوچک خود نه تنها از تمام پردازنده‌های ۳۲ نانومتری مبتنی بر سوکت ۱۱۵۵ اینتل پشتیبانی می‌کند، بلکه قابلیت پشتیبانی از پردازنده‌های نسل بعدی اینتل با اندازه‌های ۲۲ نانومتری را نیز دارد. از دیگر قابلیت‌های این مادربورد پشتیبانی ذاتی رابط‌های PCIe آن از فن‌آوری نسل بعدی PCIe Gen.۳ می‌باشد که به گیمرهای سخت‌گیر پهنای باندی بسیار وسیع برای انتقال اطلاعات از کارت گرافیک را ارائه می‌کند.

این مادربورد همچنین به فن‌آوری Ultra Durable ۴ Classic شرکت گیگابایت مجهز است. در مادربورد‌های مجهز به این فن‌آوری مانند

GA-H۶۱M-DS۲، جنس برد‌های مدار چاپی به کلی تغییر کرده است و در آنها از Glass Fabric استفاده شده است تا با کاهش فاصله میان تار و پود‌های مواد تشکیل دهنده برد، فضای نفوذ برای رطوبت به حداقل برسد. در نتیجه در این مادربورد‌ها شاهد خرابی‌های ناشی از رطوبت هوا نخواهیم بود. فن‌آوری انحصاری DualBIOS گیگابایت از دیگر فن‌آوری‌های ارائه شده در بسته ویژه UD۴ Classic است.

در مادربورد‌های مجهز به DualBIOS از دو بایوس سخت‌افزاری مجزا استفاده شده است تا در هنگام آسیب‌دیدگی اطلاعات بایوس اصلی، به طور خودکار از نسخه پشتیبان بر روی بایوس دوم استفاده شود و بایوس اصلی نیز به حالت اول باز گردد.

دما و حرارت بالا نیز یکی دیگر از عوامل آسیب زننده به این دسته قطعات به حساب می‌آیند. در این رابطه دو بحث پیشگیری از افزایش حرارت و مقاومت در حرارت بالا مطرح است که باز هم در بسته ویژه UD۴ Classic گیگابایت به این دو موضوع پرداخته شده است. جدا از امنیت مادربورد GA-H۶۱M-DS۲ باید به قابلیت بهره‌مندی از گرافیک مجتمع اینتل نیز اشاره کرد. این مادربورد، همچنین از فن‌آوری انحصاری Touch BIOS گیگابایت نیز بهره می‌برد تا کار با بایوس را برای کاربران ساده‌تر کند. اگر به دنبال مادربوردی مقاوم‌تر در اندازه‌ای کوچک با امکاناتی کافی و قیمتی مناسب هستید، می‌توانید مادربورد GA-H۶۱M-DS۲ را با گارانتی آواژنگ در بازار‌های کشورمان تهیه کنید.