vاپل در سال ۲۰۰۸ یک کارگروه امنیتی جهانی را برای مبارزه با تولید محصولات تقلبی با مارک این شرکت در چین تشکیل داد. تازه‌ترین اسناد محرمانه‌ای که سایت ویکی لیکس منتشر کرده است نشان می‌دهد که اپل در سال ۲۰۰۸ با هدف مقابله با مشکل روبه رشد تولید تقلبی آی- پاد و‌ای فون در چین یک کارگروه امنیتی جهانی را تشکیل داد و دان شروهان را به عنوان مدیر این تیم امنیتی در هنگ کنگ انتخاب کرد.

این اسناد دیپلماتیک که مربوط به مارس ۲۰۰۸ هستند و سایت جولین آسانژ این هفته منتشر کرده است نشان می‌دهند که دان شروهان به مقامات سفارت آمریکا در پکن گفته است که از مقدار زیاد محصولات تقلبی اپل که در چین تولید می‌شوند و به سایر کشورها می‌روند وحشت دارد. هرچند که اسناد مربوط به مبارزه اپل با کالاهای تقلبی چینی از حالت محرمانه خارج شده‌اند، اما همچنان به صورت اسناد حساس و غیرقابل چاپ در اینترنت طبقه‌بندی شده‌اند.

همچنین این اسناد نشان می‌دهد که مقامات هند محصولات تقلبی اپل را که از چین و از طریق هنگ‌کنگ به این کشور وارد شده بودند کشف کرده‌اند. براساس گزارش سی. ان. ان، این اسناد با ارائه جزئیاتی از تلاش‌های اپل برای متقاعد کردن دولت چین برای مقابله با کارخانه‌ها و فروشندگان نسخه‌های تقلبی محصولات این شرکت، فاش می‌کند که دولت چین اهمیتی برای این تولیدات تقلبی قائل نبوده است. در حال حاضر تنها ۴ فروشگاه رسمی‌ و معتبر اپل در چین فعالیت می‌کنند؛ در حالی که تعداد فروشگاه‌های تقلبی اپل در این کشور حداقل به ۲۲ مورد می‌رسد.

محصولات تقلبی اپل حتی به بازار آمریکا نیز رسیده است. به طوری که در ماه فوریه، سازمان بنادر لس‌آنجلس در کالیفرنیا بیش از ۱۰ میلیون دلار از کالاهای تقلبی شامل ‌آی فون و آی- پد را که با کشتی از شرق آسیا به آمریکا رسیده بودند توقیف کرد. پلیس بنادر لس‌آنجلس در این خصوص توضیح داد: محصولات تقلبی اپل در این محموله ظاهری بسیار معتبر داشتند.