دوربین و لنزهای جدید برای کاربران مختلف

بازار دیجیتال- شرکت Panasonic به تازگی و بعد از معرفی دوربین‌های عکاسی جدید Sony، محصولات جدیدی را برای عکاسی دیجیتال به بازار معرفی کرده است. یکی از این محصولات جدید دوربین عکاسی مدل FZ۱۵۰ است که به طور ویژه برای کاربران متوسط و نه‌چندان حرفه‌ای طراحی شده است. این دوربین با قابلیت سوپر زوم امکان زوم اپتیکال تا ۲۴ برابر را داشته و لنز آن فاصله کانونی حداقل ۲۵ و حداکثر ۶۰۰ میلیمتر را دارد. این دوربین امکان عکاسی با وضوح تصویر ۱/۱۲ مگاپیکسل را داشته و از حسگر CMOS بهره می‌برد. به این ترتیب این دوربین عکاسی دیجیتال جدید امکان عکاسی سه بعدی را هم به کاربرانش می‌دهد.

این دوربین از لنز ۳۵ میلیمتریLEICA DC VARIO-ELMARIT بهره می‌برد و مبتنی بر تکنولوژیNano Surface Coating است که این تکنولوژی میزان انعکاس نور در هنگام عکاسی را تا حد قابل توجهی کاهش می‌دهد. این دوربین جدید همچنین امکان فیلمبرداری با وضوح تصویرfull HD و برابر ۱۰۸۰×۱۹۲۰ پیکسل را با سرعت ۶۰ فریم در هر ثانیه داشته و فیلم‌ها را با فرمت‌های MPEG-۴ و H.۲۶۴ ثبت و ذخیره می‌کند. شرکت Panasonic اعلام کرده است که این دوربین عکاسی جدیدش را از ماه سپتامبر آینده و با قیمت ۵۰۰ دلار به بازار عرضه خواهد کرد و به فروش عمومی می‌رساند.

این شرکت همچنین سری جدیدی از لنزهای خودش را هم به بازار معرفی کرده است. این لنزهای Micro ۴/۳ بوده و از سری لنزهای Lumix G X این شرکت هستند. این لنزهای جدید در واقع امکان عکاسی با وضوح بهتر را فراهم آورده و قابلیت فیلمبرداری HD را هم به کاربرانشان می‌دهند.

مسوولان این شرکت مدعی هستند که این لنزهای جدید در واقع کوچک‌ترین لنزهای جهان هستند و طراحی سبکی دارند.

به عنوان مثال یکی از این لنزها لنزی با فاصله کانونی ۴۲-۱۴ میلیمتری و f۳.۵-۵.۶ ASPH است که تا دو برابر کوچک‌تر از مدل قبلی خودش است. همه این لنزهای جدید مجهز به لرزشگیر تصویر Panasonic POWER O.I.S هستند و میزان انعکاس نور را هم در زمان عکاسی به حداقل می‌رسانند.

با این همه اما شرکت Panasonic هنوز اطلاعاتی درباره زمان و قیمت عرضه این سری جدید از لنزهایش را اعلام و منتشر نکرده است.