هرگونه تغییر تعرفه مخابراتی قیمت غیرقانونی است

رییس شورای ملی رقابت با بیان اینکه به نظر می‌رسد میان شرکت مخابرات ایران و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات برای افزایش نرخ‌های مخابراتی تبانی صورت گرفته تاکید کرد که هرگونه تغییر نرخ‌های مخابراتی غیرقانونی بوده و شورای رقابت جلوی این کار را خواهد گرفت. جمشید پژویان رییس شورای ملی رقابت در گفت‌وگو با مهر برنامه‌ریزی شرکت مخابرات ایران و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برای تغییر نرخ‌های مخابراتی را خلاف قانون و به تبانی تعبیر کرد و اظهار داشت: اینکه رگولاتوری بخواهد در تعیین قیمت‌ها دخالت کند غیرقانونی است و مخابرات هم نمی‌تواند و اجازه ندارد که از این موضوع تبعیت کند.

وی این اقدام شرکت مخابرات و رگولاتوری را قابل پیگیرد قانونی اعلام و تاکید کرد که در جلسه هفته آینده شورای رقابت تصمیمی جدی در زمینه دخالت رگولاتوری در قیمت‌گذاری خواهیم گرفت.

پژویان با بیان اینکه کشور دارای قانون است و مسوولان سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی باید در این زمینه پاسخگو باشند، اضافه کرد: مرجع قیمت‌گذاری تعرفه‌های مخابراتی شورای رقابت است و چنانچه مخابرات پیشنهاد تغییر تعرفه‌ها را به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ارائه داده خلاف قانون عمل کرده است.

رییس شورای ملی رقابت ارائه هر نوع پیشنهاد تغییر تعرفه‌ای به غیر از شورای رقابت را غیرقانونی و قابل تعقیب برشمرد که به هیچ وجه پشتوانه قانونی نخواهد داشت.

وی تصریح کرد که شرکت مخابرات ایران تاکنون پیشنهادی مبنی بر تغییر نرخ‌های مخابراتی به شورای رقابت اعلام نکرده است، البته شورای رقابت دستورالعمل کلی قیمت را قبل از آغاز سال جدید به مخابرات ارائه کرده و ظرف دو هفته آینده نیز دستورالعملی جدید به مخابرات ارائه خواهد کرد.

پژویان افزود: جلسه روز یکشنبه آینده شورای رقابت در مورد این موضوع تصمیم‌گیری خواهد کرد و از آنجایی که مخابرات پیشنهاد تغییر نرخ‌ها را به رگولاتوری اعلام کرده به نظر می‌رسد یک نوع تبانی در حال انجام است که ما جلوی این کار را خواهیم گرفت.