مشترکان می‌توانند با هر نوع گوشی از سرویس آوای انتظار استفاده کنند که در صورت تماس با مشترکانی که سرویس آوای انتظارشان فعال است، به‌جای صدای بوق، آهنگ دلخواه پخش می‌شود؛ اما فعال‌سازی این سرویس همراه با خرید آهنگ بوده و با انتخاب نوع آهنگ، در زمان‌های مختلف آهنگ‌های مرتبط با مناسبت روز، روی تلفن فعال می‌شود. مشترکان می‌توانند برای فعال‌سازی، تغییر آهنگ و قطع سرویس آوای انتظار از سه روش زیر استفاده کنند:

ارسال پیام کوتاه (sms) به شماره ۸۹۸۹، سایت همراه اول (www.mci.ir)، تماس با تلفن گویا ۰۹۹۹۰ (سیم‌کارت دایمی و سیم‌کارت اعتباری).

روش ارسال پیام کوتاه ساده‌ترین روش استفاده از این سرویس بوده و فعال‌سازی، تغییر آهنگ، قطع سرویس، با ارسال پیام کوتاه به شماره ۸۹۸۹ امکان‌پذیر است. برای فعال‌سازی سرویس کد آهنگ مورد نظر به شماره ۸۹۸۹ ارسال می‌شود و برای تغییر آهنگ هم کد آهنگ جدید به شماره و قطع سرویس عدد ۵ به شماره ۸۹۸۹ ارسال می‌شود. مشترکان می‌توانند با مراجعه به سایت همراه اول نسبت به مشاهده فهرست آهنگ‌ها، انتخاب پس از شنیدن، فعال‌سازی تغییر آهنگ، قطع سرویس پس از دریافت رمز عبور اقدام کنند.

مشترکین ابتدا یک پیام کوتاه بدون متن به شماره ۸۹۸۹ ارسال کنند، پیام کوتاه که حاوی نام کاربری و رمز عبور است توسط مشترکان دریافت می‌شود و پس از ورود به سایت همراه اول، روی منوی ثبت‌نام کلیک کرده و سپس با وارد کردن شماره تلفن همراه، رمز عبور را به صورت پیام کوتاه دریافت می‌کنند.

مشترکین با مراجعه به سایت همراه اول و وارد کردن نام کاربری و رمز عبور می‌توانند پس از شنیدن آهنگ و انتخاب آن روی منوی خرید کلیک کرده و با خرید آهنگ، سرویس‌ آوای انتظار آنها فعال می‌شود. همچنین می‌توانند پس از انتخاب آهنگ جدید، روی منوی تغییر آهنگ (جایگزین) کلیک کرده و نسبت به تغییر آهنگ اقدام کنند. اما چنانچه مشترکان تلفن همراه به هر دلیلی تصمیم به قطع سرویس داشته باشند می‌توانند روی منوی قطع سرویس کلیک کرده و پس از مشاهده پیام در سایت همراه اول و انتخاب کلید تایید، نسبت به قطع سرویس اقدام کنند.

مشترکان می‌توانند با تلفن همراه خود با شماره ۰۹۹۹۰ (سیم‌کارت‌های دائمی و سیم‌کارت‌های اعتباری) تماس و با انتخاب کلید منوی ۳ به منوی خدمات غیرحضوری مراجعه و با انتخاب کلید ۳ امکان استفاده از سرویس‌ آوای انتظار را خواهند داشت.

Orange ارمنستان به شبکه رومینگ اعتباری همراه اول پیوست

با انعقاد قرارداد بین همراه اول و اپراتور Orange ارمنستان، اولین اپراتور ارمنی به شبکه رومینگ اعتباری همراه اول پیوست. با قرارداد منعقد شده میان همراه اول و اپراتور Orange ارمنستان، مشترکان اعتباری هر دو اپراتور می‌توانند از مزایای یک ارتباط بین‌المللی بهره‌مند شوند. بر اساس این گزارش پس از ۲۳ اپراتور از کشورهای عربستان، عراق، ترکیه، سوریه، پاکستان، امارات متحده عربی، افغانستان، آذربایجان، تاجیکستان، اسلوونی، روسیه، بلژیک، قطر و کویت؛ Orangeارمنستان بیست و چهارمین اپراتور خارجی است که همراه اول جهت برقراری سرویس رومینگ سیم‌کارت‌های اعتباری با آن قرارداد همکاری منعقد می‌کند.

همراه اول توصیه کرده است، با توجه به اینکه شارژینگ سیم‌کارت‌های اعتباری به‌صورت آنلاین انجام می‌شود، ‌مشترکان به منظور مدیریت بهتر هزینه‌های رومینگ بین‌الملل، در سفرهای خارجی از این سیم‌کارت‌ها استفاده کنند.