یک مقام مسوول در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از برنامه‌های این سازمان برای تدوین ضوابط فروش سیم‌کارت اپراتورهای خارجی در کشور خبر داد و گفت: تعدادی اپراتور خارجی از شبکه‌های اپراتورهای مجاز کشور استفاده می‌کنند که فعالیت آنها غیرقانونی است.

غلامرضا داداش‌زاده در گفت‌وگو با «مهر» اظهار کرد: سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به دنبال ایجاد ممانعت در فعالیت اپراتورهای خارجی که به صورت مجازی و از طریق شبکه‌های داخل کشور فعالیت می‌کنند نبوده و نیست، بلکه به دنبال آن است که بتواند در چارچوب قوانین، فعالیت این بخش را ساماندهی کند. مدیرکل نظارت بر سرویس‌های ارتباطی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اطلاعات دقیقی از تعداد اپراتورهای خارجی فعال موجود در کشور ارائه نداد و گفت: تعدادی اپراتور هستند که در چارچوب حداقلی ضوابطی که رگولاتوری برای آنها در نظر گرفته است فعالیت دارند؛ اما این فعالیت شکل قانونی ندارد. داداش‌زاده با تاکید بر اینکه این اپراتورها از شبکه‌های موبایل مجاز داخل کشور استفاده می‌کنند، خاطرنشان کرد: وجود این اپراتورها به معنی مجوز داشتن و قانونی بودن آنها نخواهد بود.

وی با بیان اینکه رگولاتوری درصدد بررسی شرایط و ضوابط فروش سیم‌کارت اپراتورهای خارجی در کشور است تا پس از آن مجوز فعالیت در این زمینه صادر شود، اضافه کرد: این امر هم‌اکنون توسط معاونت صدور پروانه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در حال پیگیری است.

Azercell به پرومینگ اعتباری همراه اول پیوست

با انعقاد قرار‌داد بین همراه اول و اپراتور Azercell آذربایجان، دومین اپراتور آذری نیز به شبکه رومینگ اعتبار همراه اول پیوست. روابط عمومی شرکت ارتباطات سیار ایران اعلام کرد: با قرار‌داد منعقد‌شده میان همراه اول و اپراتور Azercell آذربایجان، مشترکان اعتباری هر دو اپراتور می‌توانند از مزایای یک ارتباط بین‌المللی بهره‌مند شوند. براساس این گزارش، پس از ۲۲ اپراتور از کشور‌های عربستان، عراق، ترکیه، سوریه، پاکستان، امارات متحده عربی، افغانستان، آذربایجان، تاجیکستان، اسلوونی، روسیه، بلژیک، قطر و کویت؛ Azercell آذربایجان بیست و سومین اپراتور خارجی است که همراه اول برای برقراری سرویس رومینگ سیم‌کارت‌های اعتباری با آن قرار‌داد همکاری منعقد می‌کند.