ویدئو پروژکتور جیبی برای نمایش فوری تصاویر

بازار دیجیتال- شرکت Optoma به‌تازگی یک محصول جدید را به بازار معرفی کرده است. این محصول جدید که یک دستگاه ویدئو پروژکتور جیبی و قابل حمل است، با مدل PK۱۲۰ Pico Projector به بازار معرفی شده است و امکانات مختلفی را به کاربرانش می‌دهد. PK۱۲۰ امکان نمایش تصاویر، مدارک و دیگر محتوای چند رسانه‌ای حتی با قرار گرفتن در کف دست کاربران امکان‌پذیر می‌کند. به این ترتیب کاربران این محصول می‌توانند در هر جایی و هر شرایطی از آن استفاده بکنند. این دستگاه با آنکه کیفیت خوبی دارد، اما ابعادی به اندازه کف دست دارد و تصاویر را با وضوح ۳۶۰×۶۴۰ پیکسل برای کاربرانش به نمایش می‌گذارد. این پروژکتور جیبی با طراحی کامپکت و قابل حملش مبتنی بر حافظه داخلی با ظرفیت ۲ گیگابایت است تا به این ترتیب برای انجام کارهای فوری و نمایش تصاویر در زمانی اندک حافظه کافی داشته باشد. با این حال اما کاربران این محصول امکان ارتقای حافظه آن را از طریق کارت‌های حافظه microSD تا ۳۲ گیگابایت در اختیار دارند. این محصول همچنین امکان اتصال به کامپیوترهای شخصی و دیگر محصولات دیجیتال را از طریق کابل VGA دارد.

این دستگاه مجهز به دو اسپیکر داخلی با قدرت پخش یک وات بوده و از باتری قابل شارژ بهره می‌برد و در هر بار شارژ امکان پخش مداوم تصاویر تا ۹۰ دقیقه را به کاربرانش می‌دهد.

تصاویری که PK۱۲۰ برای کاربرانش نمایش می‌دهد شدت روشنایی ۱۸ انسی لومنی داشته و کنتراست آنها برابر ۱ به ۲۰۰۰۰ است. این ویدئو پروژکتور مبتنی بر تکنولوژی DLP بوده و ابعادی برابر ۸/۰×۴/۲×۶/۴ اینچ دارد. این محصول ۵/۱۴۴ گرمی از ورودی Composite هم بهره می‌برد و قرار است به زودی با قیمت ۲۴۹ دلار به بازار عرضه شده و به فروش عمومی برسد.