همزمان با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، اپراتور تلفن همراه ایرانسل محصولات ارتباطی و چندرسانه‌ای ویژه این ماه خود را در قالب طرح ضیافت رمضان معرفی کرد.

تا پایان ماه مبارک رمضان ایرانسل محصولات ارتباطی و چند رسانه‌ای خود را در بخش‌های «ختم گروهی قرآن کریم»، «دعای روزانه ماه مبارک رمضان»، «برنامه روزانه مساجد و حسینیه‌های شهرهای بزرگ» و «اعمال مخصوص ماه مبارک رمضان» از طریق پیام کوتاه در اختیار مشترکان قرار می‌دهد.

بر اساس این طرح قرآنی، مشترکانی که مایل به شرکت در برنامه ختم گروهی قرآن هستند می‌توانند از طریق ارسال پیام کوتاه بدون متن به شماره ۴۲۲۷ و پس از تایید سوره درخواستی، در طرح ختم گروهی قرآن کریم مشترکان ایرانسل مشارکت کنند.

سرویس دعای روزانه ماه مبارک رمضان نیز به عنوان یکی دیگر از خدمات ویژه این ایام در اختیار مشترکان قرار گرفته و علاقه‌مندان می‌توانند با ارسال پیام کوتاه بدون متن به همین شماره و ارائه درخواست، متن ادعیه ویژه هر روز را دریافت کنند. اطلاع از برنامه روزانه مساجد و حسینیه‌های شهرهای بزرگ نیز، از دیگر سرویس‌های ویژه طرح ضیافت رمضان ایرانسل است.

با این سرویس، مشترکان می‌توانند پس از ارائه درخواست به شماره ۴۲۲۷ در جریان برنامه‌های مذهبی مساجد و حسینیه‌ها مرکز استان‌ها که تحت نظارت سازمان تبلیغات اسلامی فعالیت می‌کنند، قرار گیرند. در طرح ضیافت رمضان ایرانسل، فرصت دریافت شرح اعمال ویژه این ماه نیز در اختیار مشترکان قرار گرفته به این ترتیب که پس از ارسال پیام کوتاه بدون متن به شماره ۴۲۲۷ و انتخاب گزینه «اعمال مخصوص ماه مبارک رمضان»، راهنمای این مناسک و اعمال برای مشترک ارسال می‌شود.

در ایام ماه مبارک رمضان، ایرانسل برای دومین سال پیاپی، با حضور و برپایی غرفه در نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم و در راستای گسترش فرهنگ قرآنی، اقدام به ارائه محصولات متنوع ویترین و نوای پیشواز با مضامین قرآنی و فرهنگی کرده است. این محصولات و خدمات شامل نرم‌افزارهای تلفن همراه، تم، زنگ، تصاویر پس زمینه، آهنگ پیشواز، محتوای متنی و چند رسانه‌ای است.

احتمال کاهش تعرفه واردات گوشی

مدیرعامل شرکت پارس کامتل از پیش‌بینی کاهش تعرفه واردات گوشی تلفن همراه در هفته‌های آینده در سطح بازار تلفن همراه خبر داد. حسین پاینده در گفت‌وگو با موبنا با اشاره به وضعیت فعلی بازار تلفن همراه اظهار داشت: پیش بینی می‌شود که میزان تعرفه ۲۵ درصدی کاهش می‌یابد.

وی افزود: گستردگی قاچاق گوشی تلفن همراه و تعرفه بالای واردات گوشی تلفن همراه همگی از جمله مواردی است که باعث شده شرایط خریدوفروش این کالای ارتباطی چندان مناسب نباشد. مدیرعامل شرکت پارس کامتل با اشاره به سطح خرید مردم در بازار تلفن همراه گفت: کاهش قدرت خرید مردم باعث شده تا به خرید گوشی‌های ارزان قیمت روی آورند.

وی با اشاره به تصویب ۱۰ درصدی تعرفه برای واردات گوشی خاطرنشان کرد: با کاهش چشمگیر تعرفه فعالان قانونی می‌توانند با افزایش فعالیت عنان بازار را از دست قاچاقچیان خارج سازند.

موبایل خود را با لباستان شارژ کنید!

پژوهشگران دانشگاه صنعتی اصفهان موفق به تولید نوعی نخ هیبریدی سیمی شدند که با خاصیت الکترومغناطیسی خود، جریان الکتریسیته تولید می‌کند و به این ترتیب به محققان امکان می‌دهد لباسی برای شما بدوزند که وسایل الکترونیکی همراه مثل تلفن همراه یا پخش‌کننده‌های موسیقی را شارژ کند.

به گزارش ایسنا، جواد یکرنگ، دانش‌آموخته کارشناسی‌ ارشد دانشگاه صنعتی اصفهان در تحقیقات پایان نامه خود با عنوان «بررسی عوامل موثر در ایجاد انرژی الکتریکی در نخ هیبریدی سیمی توسط خاصیت الکترومغناطیس» با راهنمایی دکتر داریوش سمنانی، عضو هیات علمی دانشکده نساجی و مشاوره دکتر کیوان آقا بابایی سامانی، عضو هیات علمی دانشکده فیزیک دانشگاه صنعتی اصفهان موفق شده به تهیه نوعی نخ جدید شدند که امکان تولید جریان الکتریسیته را بدون نیاز به هیچ منبع خارجی و بر اساس قوانین پایه فیزیکی فراهم می‌کند.

داریوش سمنانی، عضو هیات علمی دانشکده نساجی دانشگاه صنعتی اصفهان با اعلام این دستاورد ارزشمند گفت: این نخ امکان تولید ۲/۹۸ پیکو آمپر الکتریسیته را در حالت ازدیاد طول ۱۰۰ درصد و در یک طول کوتاه ۱۰ سانتی‌متری دارا می‌باشد و با انجام تحقیقات صورت گرفته مشخص شد که امکان بهبود شرایط نمونه‌ ساخته شده برای دستیابی به مقادیر بالاتر جریان الکتریکی نیز وجود دارد. وی با اشاره به اینکه تحقیقات اخیر دنیا برروی توسعه‌ منسوجات هوشمند و به‌ویژه منابع سوخت غیر فسیلی متمرکز است، ادامه داد: تهیه نوعی نخ که قابلیت ایجاد الکتریسیته به کمک تبدیل حرکات فیزیکی ناشی از بدن انسان به انرژی الکتریکی را دارا باشد هدف اصلی این پژوهش بود.