فهرست آلوده‌ترین وزارتخانه‌ها و سازمان‌های کشور به نرم‌افزار مخرب

خبرگزاری مهر- سازمان‌ها و شرکت‌های آلوده به بدافزار اینترنتی با توجه به داده‌های جمع آوری شده از شبکه تله بدافزار و تجزیه و تحلیل آنها در ۳ ماه اول سال معرفی شدند که بر این اساس یک‌هزار و ۲۸۸ آدرس آلوده شناسایی شد و شرکت‌های خصوصی بیشترین آدرس‌های اینترنتی آلوده را داشتند. مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه‌ای - ماهر- برای ارتقای امنیت فضای تبادل اطلاعات در پایان هر ماه پس از جمع‌آوری اطلاعات از شبکه تله بدافزار - هانی نت ملی- به بررسی مشخصات آدرس‌های اینترنتی آلوده به بدافزار پرداخته و پس از تهیه گزارش‌های فنی به دارندگان این آدرس‌ها، به تفکیک سازمان‌ها و شرکت‌ها، در جهت رفع هرچه سریع‌تر آلودگی هشدار می‌دهد.

آمارهای به دست آمده در سه ماه اول امسال نشان می‌دهد که بیشترین تعداد آدرس‌های اینترنتی آلوده شناسایی شده مربوط به شرکت‌های خصوصی است و وزارتخانه‌های علوم، بهداشت و آموزش و پرورش از نظر تعداد آدرس‌های آلوده و نیز تعداد دفعات ارسال نرم‌افزار مخرب در مکان‌های اول این جدول قرار دارند.

در بررسی‌های به عمل آمده در ماه‌های فروردین، ‌اردیبهشت و خرداد به ترتیب ۲۹۳، ۳۵۸ و ۶۳۷ مورد آدرس اینترنتی آلوده به انواع نرم‌افزار مخرب در سازمان‌ها، وزارتخانه‌ها و شرکت‌های خصوصی کشور شناسایی شده‌اند.