بازار سیستم‌عامل تلفن همراه در اختیار گوگل و اپل

در بحبوحه رقابت تنگاتنگ اپل و گوگل در بازار سیستم عامل تلفن همراه، گزارش‌های جدید حاکی است که در ماه ژوئن آندروید گوگل ۳۹ درصد و iOS اپل ۲۸ درصد از سهم این بازار را به خود اختصاص داده‌اند.

شرکت آمار نیلسن آنلاین در گزارش جدید خود اعلام کرد سهم آندروید در ماه ژوئن به ۳۹ درصد افزایش یافت؛ این در حالی است که در ماه مه این سهم ۳۸ درصد بود. سیستم‌عامل iOS اپل با ۲۸ درصد در جایگاه دوم بازار سیستم عامل تلفن همراه قرار دارد؛ اما این پلت‌فرم نیز رشد داشته؛ زیرا در ماه مه سهم آن ۲۷ درصد و در ماه آوریل ۲۶ درصد بود. در ادامه این گزارش آمده است تلفن‌های هوشمند دارای سیستم‌عامل ویندوز فون ۷ تنها ۹ درصد از سهم بازار را دارا هستند.

همچنین بررسی‌های جدید نشان می‌دهد که اپل بزرگ‌ترین تولیدکننده تلفن هوشمند در آمریکا است و ۲۸ درصد از تلفن‌های هوشمند فروخته شده در این کشور تولید اپل بوده است.

بر اساس آمار نیلسن آنلاین، اپل در رده نخست تولیدکنندگان تلفن هوشمند در آمریکا است و HTC با داشتن ۲۰ درصد از سهم بازار در رده دوم جا خوش کرده است. از این ۲۰ درصد ۱۴ درصد گوشی‌های آندرویدی و ۶ درصد گوشی‌های دارای سیستم‌عامل ویندوز فون ۷ است. موتورولا با ۱۱ درصد (همه گوشی‌ها آندرویدی) در رده سوم، سامسونگ با ۱۰ درصد و(هشت درصد آندرویدی و دو درصد ویندوزی). شرکت ریم سازنده گوشی‌های بلک‌بری با ۲۰ درصد همچنان به تنزل خود در بازار آمریکا ادامه می‌دهد؛ این شرکت در ماه مه ۲۱ درصد و در ماه آوریل ۲۳ درصد از بازار را در اختیار داشت.