دوربینی با امکان کاهش اثر انعکاس نور

بازار دیجیتال- شرکت Panasonic به‌تازگی محصول جدیدی را به سری دوربین‌های عکاسی دیجیتال FZ خودش اضافه کرده است. این دوربین جدید که با مدل FZ۴۷ به بازار معرفی شده است، امکانات مختلفی را به کاربرانش می‌دهد. این دوربین از لنز Leica واید ۲۵ میلیمتری بهره می‌برد و قابلیت زوم اپتیکال تا ۲۴ برابر را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد. این محصول مبتنی بر تکنولوژی Nano Surface Coating است که با استفاده از آن انعکاس نور از سطوح مختلف به حداقل می‌رسد و به این ترتیب عکس کیفیت و وضوح بهتری خواهد داشت. این دوربین امکان عکاسی با وضوح تصویر ۱/۱۲ مگاپیکسل را داشته و از حسگر سرعت بالای CCD بهره می‌برد.

قابلیت فیلمبرداری full HD و برابر ۱۰۸۰ پیکسلی از دیگر امکانات این دوربین است که فیلم‌های گرفته شده را با فرمت AVCHD ثبت و ذخیره می‌کند. این دوربین همچنین دارای تکنولوژی وضوح هوشمند است که با استفاده از آن امکان پردازش مناسب سیگنال‌های تصویر را تا ۳۲ برابر به کاربرانش می‌دهد. این دوربین جدید از طرفی امکان عکاسی سه بعدی را هم در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد و زمان آماده به کار آن تا ۳۵ درصد سریع‌تر از دوربین‌های مشابه است.

دوربین FZ۴۷ قابلیت ضبط صدا به صورت استریو را داشته و از امکان کاهش صداهای زاید محیطی هم بهره می‌برد. شرکت Panasonic هم اعلام کرده است که این دوربین عکاسی جدیدش را از ماه آگوست و با قیمت ۴۰۰ دلار به بازار عرضه کرده و به فروش عمومی می‌رساند.