همکاران سیستم- اگر کاربر جی میل هستید و قصد دارید در کنار خواندن ایمیل‌های خود با چندین نفر مکالمه تلفنی داشته باشید، گوگل امکان چند مکالمه تلفنی همزمان را در اختیار تمام کاربران سرویس جی میل خود قرار داده است. جی میل از اواخر سال ۲۰۰۸ امکان تماس تصویری و صوتی را فراهم کرده است، همچنین امکان تماس از جی‌میل به تلفن‌های ثابت و گوشی‌های همراه آمریکا و کانادا نیز از سال گذشته راه‌اندازی شد.

گوگل در یکی از وبلاگ‌های رسمی خود اعلام کرد که این شرکت هم‌اکنون قابلیت برقراری چندین مکالمه همزمان را به سرویس مکالمه تلفنی خود افزوده است. به‌طوری‌که یک کاربر می‌تواند با دو نفر مکالمه تلفنی داشته باشد، البته نمی‌تواند با هر دوی آنها به طور همزمان مکالمه کند، اما می‌تواند یکی را پشت خط نگه داشته و با نفر دیگر صحبت کند، این سامانه همانند Call Waiting در تلفن‌های معمولی عمل می‌کند.

کاربر می‌تواند چندین مکالمه تلفنی را از کاربران رایانه‌های دیگر دریافت کند، اما این سرویس تنها می‌تواند از دو تماس تلفنی با تلفن‌های غیراینترنتی پشتیبانی کند.

چنانچه یک کاربر در حال مکالمه باشد و بخواهد با نفر دیگری نیز مکالمه داشته باشد باید نفر اول را در حالت انتظار قرار دهد و برای مکالمه دوم اقدام به شماره‌گیری کند.

همچنین در صورت دریافت یک تماس جدید یک پیغام ظاهر می‌شود و برای تماس‌های دریافتی نیز می‌توانید نفر نخست را در حالت انتظار قرار دهید و با نفر دوم صحبت کنید.

اقدام جدید گوگل و ارائه سرویس چندین مکالمه نیز برای تحقق مکالمه چند نفره همزمان (Conference call) صورت گرفته است. این سرویس بیشتر قابل توجه صاحبان مشاغل خواهد بود و احتمال می‌رود این قابلیت به شبکه اجتماعی جدید گوگل پلاس نیز افزوده شود.