تبلت‌هایی با قلم نوری و کیبورد اپتیکال

بازار دیجیتال- شرکت Lenovo به تازگی تبلت‌های جدیدش را به بازار معرفی کرده است. این تبلت‌های جدید از سری IdeaPad k۱ و ThinkPad به بازار معرفی شده‌اند. این تبلت‌ها مبتنی بر سیستم‌عامل آندروید بوده و کاربران آنها نه تنها به Android Market بلکه به Lenovo App و Netflix هم دسترسی دارند.

این تبلت‌ها مجهز به نسخه یک سیستم‌عامل هانی کامب آندروید بوده و از پورت‌های HDMI برای اتصال به دستگاه‌های دیجیتال بهره می‌برند. این دستگاه‌ها دارای پردازنده دو هسته‌ای Nvidia Tegra ۲ بوده و قابلیت پشتیبانی از فلش را هم به کاربرانشان می‌دهند. این تبلت‌ها با برنامه‌های کاربردی نصب شده از قبل عرضه می‌شوند و طراحی باریک و سبکی دارند.

نمایشگر تمام لمسی ۱/۱۰ اینچی این تبلت‌ها تصاویر را با وضوح مناسب HD و برابر ۸۰۰×۱۲۸۰ پیکسلی برای کاربرانشان به نمایش می‌گذارند. این نمایشگرها امکان تماشای تصاویر از زاویه ۱۷۸ درجه را هم دارند. این تبلت‌ها دارای یک دوربین ۲ مگاپیکسلی در جلو برای چت ویدئویی و یک دوربین ۵ مگاپیکسلی در پشت برای فیلمبرداری هستند و قابلیت فیلمبرداری HD را دارند. تبلت‌های جدید Lenovo که برای کاربران حرفه‌ای و تجاری طراحی شده‌اند از یک کیبورد انتخابی Folio یا قلم نوری هم بهره می‌برند که براساس انتخاب کاربران در اختیارشان قرار می‌گیرد. شرکت Lenovo اعلام کرده است که تبلت ۳۲ گیگابایتی IdeaPad K۱ با قیمت ۴۹۹ دلار و نسخه ۱۶ گیگابایتی مجهز به Wi-Fi و قلم نوری آن با قیمت ۵۸۹ دلار از ماه آگوست به صورت عمومی عرضه شده و به فروش می‌رسند.