دوربینی با امکان فیلمبرداری و عکاسی همزمان

بازار دیجیتال- شرکت Sony به تازگی محصول جدیدی را به بازار انواع دوربین‌های عکاسی دیجیتال معرفی کرده است. دوربین جدید Sony که روز گذشته برای اولین بار و با مدل TX۵۵ معرفی شده است از نظر کارشناسان و به دلایل مختلفی یک دوربین ویژه محسوب می‌شود.

طراحی این دوربین باریک و مدرن بوده و ضخامت بدنه آن تنها به ۲/۱۲ میلیمتر می‌رسد.

نمایشگر این دوربین از نوع تمام لمسی OLED با اندازه نسبتا بزرگ ۳/۳ اینچ بوده و تصاویر را با وضوح مناسبی برای کاربرانش به نمایش می‌گذارد.

با این همه اما مهم‌ترین ویژگی این دوربین آن است که امکان فیلمبرداری به صورت HD را داشته و به صورت همزمان می‌تواند عکس‌هایی با وضوح تصویر بالا را هم ثبت و ذخیره کند.

‏علاوه بر اینها، این دوربین قابلیت زوم اپتیکال تا ۵ برابر را داشته اما مقامات Sony می‌گویند TX۵۵ امکان زوم دیجیتال تا ۱۰ برابر را هم دارد و به همین دلیل این شرکت نامش را Pixel-Perfect گذاشته است. Sony ادعا می‌کند در این روش جدید زوم، بر خلاف زوم دیجیتال در اغلب دوربین‌های فعلی کیفیت تصویر همچنان خوب باقی می‌ماند.

‏این دوربین حسگر ۲/۱۶ مگاپیکسلی دارد و با سیستم پردازشی جدیدش می‌تواند عکس‌های ۱۲ مگاپیکسلی بگیرد و همزمان با وضوح ۱۰۸۰ پیکسلی ویدئو هم ضبط کند.

جالب است که در حال فیلمبرداری با این دوربین کاربران می‌توانند از انواع زوم هم استفاده کرده و البته عکاسی هم بکنند. فوکوس خودکار این دوربین هم سریع و تنها در یک ثانیه است. ‏

شرکت Sony اعلام کرده است که دوربین مدل TX۵۵ از حدود ۲ ماه دیگر و با قیمت ۳۵۰ دلار وارد بازار خواهد شد.