پیش‌بینی رشد بازار لپ‌تاپ‌های سه بعدی

بازار دیجیتال- به نظر می‌رسد طی مدت اخیر در بازار خرید و فروش کامپیوتر، به ویژه لپ‌تاپ تغییراتی ایجاد شده است. براساس اعلام فعالان بازار، طی هفته گذشته شاهد عرضه مدل‌های جدید لپ‌تاپ به بازار بوده‌ایم. ضمن اینکه روند قیمت گذاری کالاها و همچنین تقاضا تقریبا متعادل شده است.

محسن بهنامی یکی از فعالان بازار کامپیوتر در این باره می‌گوید، طی هفته گذشته شاهد بودیم که مدل‌های جدید به ویژه مدل‌های سه بعدی وارد بازار شده‌اند.

به گفته وی، سونی و اچ پی زودتر از سایرمدل‌های جدید خود را روانه بازار کرده و به نظر می‌رسد سونی خیز بلندی برای کسب سهم فروش بیشتر در بازار برداشته است. همچنین این شرکت تلاش خود را برای به‌دست گرفتن بازار لپ‌تاپ‌های سه بعدی می‌کند. طوری‌که قرار بر این است این برند یک لپ‌تاپ سه بعدی ۱۳ اینچی با قیمت مناسب به بازار داخلی عرضه کند.

فعالان بازار هم می‌گویند، به نظر می‌رسد در آینده نزدیک لپ‌تاپ‌های سه بعدی بازار را به‌دست گیرند. چرا که تلاش شرکت‌های تولیدکننده این است که این لپ‌تاپ‌ها با قیمت مناسبی به بازار عرضه شوند. ضمن اینکه نباید از جذابیت‌های تکنولوژی سه بعدی غافل شد.

فعالان بازار نیز با تایید این گفته‌ها، از رشد میزان تقاضا در بازار خبر دادند.

به گفته آنها طی هفته گذشته، بازار لپ‌تاپ تقریبا به دوران پویایی گذشته بازگشته است و می‌توان گفت دوران رکود در بازار در حال گذر است.

علی اتابک، یکی دیگر از فعالان بازار لپ تاپ با بیان این مطلب که در حال حاضر در بازار رقابت شدیدی بین برندهای مختلف در گرفته است گفت، اکثر شرکت‌های عرضه‌کننده با برگزاری جشنواره‌های تابستانی قصد دارند سهم فروش خود را در بازار بالا برند که خوشبختانه به نظر می‌رسد این اقدام نتیجه خوبی در بر داشته است.

به گفته وی، میزان مراجعه مشتریانی که از مسافران تابستانی هستند در بازار افزایش یافته است و این موضوع در کنار کاهش قیمت‌ها، عرضه مدل‌های جدید به بازار و... باعث شده است بازار به حالت تعادل برسد.