رییس شورای ملی رقابت با تاکید بر اینکه اپراتورهای مخابراتی به هیچ وجه نباید از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تبعیت کنند، اعلام کرد: فاز دوم تدوین تعرفه‌های مخابراتی توسط این نهاد در حال نهایی شدن است. جمشید پژویان در گفت‌وگو با موبنا با اشاره به تدوین دستورالعمل فاز اول قیمت‌گذاری خدمات مخابراتی اعلام کرد: این فاز مربوط به چگونگی محاسبات و روش شناسی تعرفه‌های خدماتی می‌شود و هم اکنون لازم‌الاجرا است و جزئیات این دستورالعمل و نحوه بسط آن برای تمامی ‌خدمات مخابراتی در فاز دوم تعیین و ابلاغ خواهد شد.

وی با بیان اینکه در فاز دوم پارامترهای قیمت‌گذاری تعیین خواهد شد و شرکت‌های مخابراتی می‌توانند براساس این دستورالعمل نسبت به قیمت گذاری خدمات خود اقدام کرده و تا زمانی که شورای رقابت موافقت خود را اعلام نکند قیمت‌ها تغییری نخواهد یافت، ادامه داد: طبق قانون، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نباید در زمینه تعرفه گذاری خدمات مخابراتی و ارتباطی دخالتی داشته باشد. رییس شورای رقابت تاکید کرد که این قیمت‌گذاری شامل تمام خدمات مخابراتی خواهد بود و از این پس اپراتورهای مخابراتی در بحث تعیین قیمت به هیچ وجه نباید از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تبعیت کنند.

رگولاتور اختلال در شبکه پیامک همراه اول را تایید کرد

یک مقام مسوول در سازمان تنظیم مقررات در حالی که همراه اول بروز اختلال در شبکه پیامک خود را تایید نکرده است، گفت: ایرانسل یک ماه گذشته طی نامه‌ای به رگولاتوری اختلال در ارسال پیامک مشترکانش را به مقصد همراه اول اعلام کرده و همراه اول نیز این اختلال را تایید کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، نزدیک به یک ماه است مشترکان اپراتور تلفن همراه ایرانسل برای ارسال SMS به شبکه همراه اول با مشکلاتی چون عدم ارسال موفق پیامک، ارسال یک بار پیامک و دریافت چندین باره پیامک از جانب مشترک مقصد و اختلالاتی از این قبیل مواجه هستند که تاکنون پاسخ شفاف و قاطعی در این باره ارائه نشده است. این درحالی است که مسوولان اپراتور ایرانسل بروز اختلال را مربوط به شبکه مقابل دانسته و اعلام کرده‌اند که شبکه‌شان مشکلی ندارد. غلامرضا داداش‌زاده مدیرکل نظارت بر سرویس‌های ارتباطی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در مورد بروز اختلال در شبکه پیامک بین اپراتورهای موبایل کشور از اطلاع این سازمان نسبت به این مشکل به وجود آمده خبر داد و اظهار کرد: یک‌ماه قبل اپراتور ایرانسل طی نامه‌ای به رگولاتوری بروز اختلال و تاخیر جزئی در ارسال پیامک مشترکانش به سمت شبکه همراه اول را گزارش کرده بود که براین اساس گروهی کارشناسی متشکل از نمایندگان همراه اول و ایرانسل برای پیگیری این موضوع و رفع مشکل به وجود آمده تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون بخشی از مشکلات ارسال پیام کوتاه میان دو اپراتور حل شده است، ادامه داد: بحث عدم ارسال پیامک و دریافت مکرر پیامک در مقصد تاکنون گزارش نشده، اما گروه کارشناسی تاخیر در دریافت پیامک مشترکان ایرانسل به سمت شبکه همراه اول را تایید کرده است. مدیرکل نظارت بر سرویس‌های ارتباطی رگولاتوری با بیان اینکه شبکه پیامک دو اپراتور همراه اول و ایرانسل در حال تست از سوی کارشناسان رگولاتوری است، خاطرنشان کرد: تاخیر در ارسال پیامک مشترکان ایرانسل در مقصد همراه اول را تایید می‌کنیم.