نمایشگر کوچک HD و سه بعدی بدون نیاز به عینک

بازار دیجیتال- شرکت Hitachi اخیرا اعلام کرده است که در حال تولید نمایشگر جدید سه بعدی بدون نیاز به عینک است. این نمایشگر سه بعدی مجهز به پنل IPS LCD بوده و قرار است در اندازه ۵/۴ اینچی تولید شود. نکته جالب توجه درباره این محصول آن است که این نمایشگر بدون نیاز به عینک تصاویر سه‌بعدی را نمایش می‌دهد. شدت روشنایی تصویر آن ۴۰۰ انسی لومن درحالت دو بعدی و ۴۷۰ انسی لومن در حالت سه بعدی است. با این همه اما نکته مهم این نمایشگر وضوح تصویر مناسب ۱۲۸۰×۷۲۰ پیکسلی این نمایشگر است.

این شرکت قبلا هم نمایشگر ۱/۳ اینچی سه بعدی بدون نیاز به عینک تولید کرده بود، اما وضوح تصویر آن برابر ۸۵۴×۴۸۰ پیکسل بوده است که در مقایسه با نسخه جدید نمایشگرهای سه بعدی این شرکت وضوح تصویر بسیار پایین‌تری دارد. این نمایشگر ۱/۳ اینچی Hitachi در کنسول بازی Nintendo ۳DS بکار رفته است.

پیش از این نمایشگرهای سه بعدی بدون نیاز به عینک از فناوری Barrier برای نمایش تصاویر سه بعدی استفاده می کردند، اما شرکت Hitachi برای بهبود کیفیت تصویر از تکنولوژی Lenticular Lens استفاده کرده وضوح و کیفیت تصویر را تا حد قابل توجهی ارتقا می‌دهد.

شرکت Hitachi اعلام کرده است که نمایشگرهای جدیدش در انواع مختلف محصولات دیجیتال قابل حمل موبایل‌های هوشمند، تبلت‌ها، کنسول‌های دستی بازی و تلویزیون‌های قابل حمل استفاده خواهد شد.