افزایش سرمایه‌گذاری در سیستم‌های بی‌سیم
بازار دیجیتال- سیستم‌های بی سیم در سال‌های اخیر بسیار مورد توجه کاربران در سرتاسر دنیا قرار گرفته‌اند و به این دلیل انتظار می‌رود سرمایه‌گذاری برای توسعه و گسترش این سیستم‌ها رشد چشمگیری داشته باشد.

جدیدترین گزارش منتشر شده از سوی موسسه تحقیقاتی iSuppli در این مورد نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاری جهانی برای زیر ساخت‌های بی‌سیم با رشد قابل توجه ۷/۷ درصدی تا پایان سال ۲۰۱۱ به ۲/۴۳ میلیارد دلار خواهد رسید.
به دنبال کاهش 2/7 درصدی این سرمایه‌گذاری‌ها در سال 2009، به خاطر بحران اقتصادی جهانی و بهبود نسبی 8/3 درصدی در سال 2010، سرمایه‌گذاری برای ارتقای زیرساخت‌های بی‌سیم در سال 2011 دست کم تا سال 2015 بیشترین نرخ رشد را به ثبت می‌رساند. از طرف دیگر در حالی که مخارج این صنعت در طول دو سال گذشته تقریبا ثابت و بدون تغییر بوده است، انتظار می‌رود در سال 2014 با افزایش 7/3 درصدی و در سال 2015 با افزایش 3/1 درصدی مواجه باشد.
سرمایه‌گذاری برای ارتقای سیستم‌های بی‌سیم علاوه بر زیرساخت‌ها، شامل مواردی مانند ارتقای نرم‌افزارها و شبکه‌ها و نیز سرمایه‌گذاری در تجهیزات غیرزیرساختی مانند کابل‌ها، سایت‌ها و بخش‌های تخصصی هم هست. در نهایت کارشناسان موسسه iSuppli در این مورد پیش‌بینی کرده‌اند که سرمایه‌گذاری در سیستم‌های بی‌سیم توسط شرکت‌های ارائه دهنده خدمات بی سیم در سرتا سر دنیا تا پایان سال ۲۰۱۱ به ۶/۱۳۶ میلیارد دلار می‌رسد که این رقم در مقایسه با سرمایه‌گذاری ۲/۱۳۳ میلیارد دلاری سال ۲۰۱۰ رشد ۱/۱ درصدی را تجربه خواهد کرد.به این ترتیب انتظار می‌رود سرمایه‌گذاری در صنعت سیستم‌ها و شبکه‌های بی‌سیم در سال ۲۰۱۱ تقریبا در تمام مناطق دنیا به جز مناطقی مانند آفریقا، خاورمیانه و آمریکای مرکزی افزایش پیدا کند. کارشناسان پیش‌بینی کرده‌اند که سرمایه‌گذاری در سیستم‌های بی‌سیم در مناطق آفریقا، خاورمیانه و آمریکای مرکزی تا پایان سال ۲۰۱۱ به ۹/۱ میلیارد دلار برسد در حالی که این رقم برای سال ۲۰۱۰ در این مناطق برابر ۱/۲ میلیارد دلار بوده است.
در مقابل اما آمار و تحقیقات نشان می‌دهند که سرمایه‌گذاری در این صنعت در سال 2011 بیشترین میزان خودش را با 9/18 میلیارد دلار در آسیای پاسیفیک تجربه خواهد کرد و بعد از آن اروپا با 5/11 میلیارد دلار، آمریکای شمالی با 6/7 میلیارد دلار و آمریکای لاتین با 3/3 میلیارد دلار به ترتیب قرار دارند.در کشورهای توسعه‌یافته ارائه‌دهندگان خدمات بی‌سیم همچنان با انفجار و ترافیک اطلاعات مواجه هستند که بار اضافی را به شبکه‌ها تحمیل می‌کند و از طرف دیگر تمایل و اشتیاق کاربران به استفاده از سرویس‌های بی‌سیم با پهنای باند بالا را افزایش می‌دهد. به همین دلیل هم بسیاری از ارائه‌دهندگان خدمات در کشورهایی مانند ایالات متحده آمریکا، کانادا، اروپا، استرالیا، ژاپن و کره‌جنوبی به فکر استفاده از شبکه‌های 4 G افتاده‌اند، اما بسیاری اپراتورهای دیگر همچنان تصمیم دارند در سال 2011 روی بازار پررونق شبکه‌هایG3 و 5/3 G تمرکز کنند.
در کشورهای در حال‌ توسعه اما اپراتورها سعی دارند روی افزایش سرمایه‌گذاری روی ارتقای زیرساخت‌ها تمرکز کرده و سرویس‌ها را طبق روال سال گذشته در اختیار کاربرانشان قرار بدهند.