فارس- کارشناسان امنیتی می‌گویند از هر چهار وب سایت اینترنتی یکی به راحتی و مشابه با شیوه به کار گرفته شده برای هک کردن سایت روزنامه سان قابل هک کردن است. یک کارشناس امنیتی که نخواسته نامش فاش شود در گفت‌وگو با این وب سایت خبری گفته است نقصی موسوم به remote file inclusion یا (RFI) در وب سایت روزنامه سان وجود داشته که هکرهای گروه LulzSec با استفاده از آن توانسته‌اند خبر دروغ مرگ رابرت مرداک غول رسانه‌ای صهیونیست را در این روزنامه بگنجانند. این نقص یک نقص داخلی در سرورهای وابسته به شرکت News International است که به هکرها امکان می‌دهد فایل‌هایی را که خود طراحی کرده‌اند در سرور یک سایت و در نهایت در خود آن سایت تزریق کرده و بگنجانند.

آسیب پذیری موسوم به RFI همچنین به هکرها امکان می‌دهد تا کنترل کامل سرور سایت قربانی را در دست بگیرند و به عنوان مثال عکس‌های یک سایت را دستکاری کنند. برآورد این کارشناس امنیتی نشان می‌دهد که ۲۵ درصد از کل وب سایت‌های فعال در اینترنت دچار چنین مشکلی هستند و لذا اگر مدیران آنها برای رفع این نقص اقدام نکنند هک کردنشان کار دشواری نیست.

یک شرکت امنیتی دیگر به نام Veracodeهم تایید کرده که هکرها به احتمال زیاد با سوءاستفاده از همین نقص به سرور روزنامه سان نفوذ کرده‌اند.