بازار دیجیتال- با کاهش قیمت لپ‌تاپ در بازار کامپیوتر طی هفته‌های گذشته و رشد نسبی تقاضا برای این کالاها، زمینه برای ورود مدل‌های جدید فراهم شده است و بازار آرام‌آرام میزبان ورود مدل‌های جدید است. بر اساس اعلام فعالان بازار، طی هفته گذشته برخی از شرکت‌ها محموله‌های جدید را وارد بازار کردند؛ ولی موضوعی که قابل توجه است این است که اکثر شرکت‌ها اقدام به واردات مدل‌هایی کرده‌اند که تا پیش از این جزو پرفروش‌ها بوده‌اند. به عبارتی میزان واردات نمونه‌های جدید به بازار در حد قابل توجهی افزایش نیافته است و اکثر واردکنندگان همان نمونه‌های پرفروش قبلی را که قیمت پایین تری نسبت به نمونه‌های جدید گران قیمت دارند،وارد می‌کنند.

در رابطه با این موضوع گفت و گوی کوتاهی با رهبر، یکی از فعالان بازار داشتیم که می‌خوانید:

شنیده‌ایم طی هفته گذشته محموله‌های جدید لپ‌تاپ وارد بازار شده‌اند. این به معنی پایان یافتن دوران رکود حاکم بر بازار است؟

بله. این موضوع صحت دارد. در پی تغییراتی که طی هفته گذشته در میزان تقاضا در بازار ایجاد شد، واردکنندگان تصمیم گرفتند برای واردات کالا مجددا اقدام کنند. اما این موضوع به معنی پایان یافتن دوران رکود حاکم بر بازار نیست. این اقدام ریسک است.

شنیده می‌شود محموله‌های جدید شامل مدل‌هایی است که تا پیش از این در بازار پرفروش بوده‌اند. علت عدم ورود مدل‌های جدید به

بازار چیست؟

همان‌طور که گفتم فعلا هر گونه اقدامی‌در بازار ریسک به حساب می‌آید. در چنین شرایطی نمی‌توان برای واردات مدل‌های جدید گران‌قیمتی که ممکن است مخاطب داشته باشند یا خیر سرمایه‌گذاری کرد. به همین دلیل واردکنندگان اقدام به واردات مدل‌هایی می‌کنند که تا پیش از این مخاطبان زیادی داشتند و قیمت مناسبی هم دارند.