کاهش پلکانی قیمت‌ها در بازار لپ‌تاپ

بازار دیجیتال- روند نزولی قیمت‌ها در بازار کامپیوتر و به ویژه لپ‌تاپ همچنان ادامه دارد. بر اساس اعلام فعالان بازار، طی ماه گذشته به دلیل رشد نرخ دلار آزاد، قیمت‌ها در بازار لپ‌تاپ در حدود ۵۰ تا ۸۰ هزار تومان و حتی در مورد برخی از برندها در حدود یکصد هزار تومان افزایش یافته بود، اما نرخ دلار طی هفته گذشته کاهش یافت و در پی این اتفاق قیمت‌ها نیز در بازار کاهش یافته است. فعالان بازار میزان کاهش قیمت‌ها را طی هفته اخیر در بازار حدود ۳۰ تا ۳۵ هزار تومان اعلام کردند و گفتند احتمال کاهش بیشتر قیمت‌ها وجود دارد. در رابطه با وضعیت بازار گفت‌وگوی کوتاهی با رهبری، یکی از فعالان بازار لپ‌تاپ داشتیم که می‌خوانید:

شنیده می‌شود طی مدت اخیر قیمت‌ها در بازار در حد قابل توجهی کاهش یافته است. شما این خبر را تایید می‌کنید؟

بله، قیمت‌ها در حدود ۴۰ هزار تومان کاهش یافته است.

علت چیست؟

تقاضای اندک.

طی ماه گذشته بنا بر نوسانات ارزی قیمت‌ها در بازار در حدود ۳۰ تا ۱۰۰ هزار تومان افزایش یافت. فکر نمی‌کنید زمان آن رسیده است که با توجه به کاهش قیمت دلار، قیمت‌ها در حدی که قبلا افزایش یافته بود، کاهش یابد؟

نمی‌شود قیمت‌ها را ناگهان صد هزار تومان کاهش داد، زیرا کاهش ناگهانی قیمت‌ها آن هم در این حد تاثیر بدتری روی بازار می‌گذارد.

افزایش ناگهانی قیمت‌ها، آن هم در حد ۵۰ تا ۱۰۰ هزار تومان تاثیر بدی بر بازار نداشت؟

چرا، ولی نباید یک اشتباه را دو بار تکرار کرد. از طرفی، طی مدت اخیر هزینه‌های جانبی، مانند شارژ فروشگاه‌ها، برق و آب و گاز و... افزایش یافته است. هزینه‌های حمل‌ونقل و... هم افزایش یافته است. ما باید این هزینه‌ها را از طریقی جبران کنیم.