سبک‌ترین لپ‌تاپ‌های مجهز به پردازنده‌های چهار هسته‌ای

بازار دیجیتال- شرکت MSI که یکی از تولیدکنندگان فعال بازار کامپیوترهای شخصی است، به تازگی شاهد حضور دو عضو جدید به خانواده لپ‌تاپ‌های سری X-Slim خودش است. این محصولات جدید با مدل‌های X۴۶۰ و X۴۶۰DX و به عنوان سبک‌ترین لپ‌تاپ‌های مجهز به پردازنده‌های چهار هسته‌ای به بازار معرفی شده‌اند.

این لپ‌تاپ‌ها علاوه بر عملکرد قدرتمند، طراحی راحتی برای کاربران دارند. لپ‌تاپ مدل X۴۶۰ دارای نمایشگر ۱۴ اینچی بوده و وزن آن به کمتر از ۲ کیلوگرم می‌رسد. این دستگاه مجهز به پردازنده i۷-۲۶۳۰QM شرکت Intel بوده و از کارت گرافیک HD ۳۰۰۰ این شرکت هم بهره می‌برد. طراحی این کارت گرافیک به گونه‌ای است که از مصرف اضافه انرژی جلوگیری کرده و باعث کاهش طول عمر باتری لپ‌تاپ نمی‌شود. این دستگاه همچنین از تکنولوژی Intel Wireless Display بهره می‌برد و با استفاده از آن کاربران می‌توانند تصاویر را روی نمایشگرهای بزرگ HDTVها ببینند.

لپ‌تاپ مدل X۴۶۰DX هم دارای پردازنده i۵-۲۴۱۰M بوده و از کارت گرافیک GeForce GT۵۴۰M شرکت Nvidia بهره می‌برد. طراحی بدنه این محصولات ساده بوده و جنس بدنه آن‌ها از آلومینیوم است. این لپ تاپ‌ها دارای قسمتی برای استراحت دست کاربران بوده و امکان تماشای تصاویر از زاویه ۱۷۰ درجه را هم به آن‌ها می‌دهند. تکنولوژی Creative THX TruStudio Pro امکان پخش صدای با کیفیت و تکنولوژی Cinema Proهم امکان نمایش تصاویر با کیفیت با سرعت ۳۰ فریم در هر ثانیه را برای کاربران فراهم می‌آورد.

هر دو این لپ‌تاپ‌های جدید دارای وب‌کمی با وضوح تصویر ۷۲۰ پیکسلی بوده و از پورت‌های HDMI و USB ۳.۰ هم بهره می‌برند. با این همه اما شرکت MSI هنوز چیزی درباره زمان و قیمت عرضه این دو لپ‌تاپ جدید را اعلام نکرده است.