یک دوربین فشرده و کم حجم  از فوجی فیلم

بازار دیجیتال- این روزها که فصل رونق دوربین‌های عکاسی است بسیاری از خریداران قصد خرید یک دوربین ارزان قیمت، سبک و کم حجم را دارند که به راحتی حمل شود و حتی به سادگی در جیب جای گیرد. شرکت‌های تولید و عرضه‌کننده هم در کنار سایر نمونه‌های دوربین، نمونه‌های فشرده و کم حجم را نیز به بازار عرضه می‌کنند که قیمت کمتری نیز نسبت به نمونه‌های دیگر دوربین دارد.

مدل FinePix Z۱۰۰fd از دوربین‌های فشرده و کوچک فوجی فیلم است که برای کاربران خانگی و مبتدی طراحی شده است.

این دوربین که قیمتی کمتر از یکصد هزار تومان دارد تا کنون فروش خوبی در بازار داشته و دارای ویژگی‌هایی چون، تجهیز به حسگر CCD با کیفیت ۸ مگاپیکسل، تجهیز به صفحه نمایش ۷/۲ اینچ با رزولوشن ۲۳۰,۰۰۰ پیکسل و... است.

این دوربین همچنین قابلیت فیلمبرداری در ابعاد ۴۸۰×۶۴۰ با کیفیت DV و با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه و در ابعاد ۲۴۰×۳۲۰ و با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه را داشته و حداکثر سرعت گرفتن فیلم توسط آن ۳۰ فریم بر ثانیه است.

حداکثر سرعت شاتر این دوربین برای عکسبرداری هم ۱/۱۰۰۰ ثانیه و حداقل این زمان ۴ ثانیه است.

تنظیم تراز سفیدی به صورت اتوماتیک و ۶ حالت از پیش تنظیم شده، قابلیت عکسبرداری پی در پی با سرعت ۴/۱ فریم بر ثانیه حداکثر ۳ عکس، تجهیز به فلاش داخلی با برد ۶/۳ متر، بهره‌مندی از تکنولوژی تشخیص چهره و... از سایر ویژگی‌های این دوربین است.

فاصله کانونی لنز این دوربین هم ۳۶-۱۸۰ میلیمتر با بزرگنمایی اپتیکال ۵ برابر و بزرگنمایی دیجیتال ۱/۵ برابر است. حداقل فاصله فوکوس لنز این دوربین هم ۶۰ سانتیمتر است.

قابلیت فوکوس اتوماتیک، تجهیز به لرزشگیر تصویر، تجهیز به خروجی USB، خروجی تلویزیون، Pict Bridge، اسپیکر داخلی، میکروفن داخلی،حافظه داخلی ۵۴ مگابایت، باتری یون لیتیوم استاندارد NP-۴۵ از ویژگی‌های دیگر این دوربین است.

FinePix Z۱۰۰fd وزنی حدود ۱۷۸ گرم دارد و در رنگ‌های مشکی_سفید، قهوه‌ای، صورتی و سبز به بازار عرضه شده است .این دوربین با قیمت ۹۸ تا ۱۰۰ هزار تومان و با ضمانت یکساله فوجی فیلم در ایران به همراه بیمه بدنه و سرقت بیمه ایران به فروش می‌رسد.