بازار دیجیتال- بازار مودم مانند سایر کالاهای حوزه کامپیوتر، مملو از برندهای مختلفی است که هرکدام سهمی از آمار فروش بازار را به خود اختصاص داده‌اند.

بر اساس اعلام فعالان بازار، در حال حاضر برند DILINK از پرفروش‌ترین برندهای موجود در بازار مودم است.
برخی از فعالان بازار نیز به تقاضای بالا برای برند Z-CYBER اشاره می‌کنند که از برندهای قدیمی بازار است. این درحالی است که گروهی از فعالان بازار می‌گویند، بازار مودم با تحولات قابل توجهی مواجه بوده است و در بازار این کالا بیشتر از سایر کالاهای حوزه کامپیوتر، شاهد بروز تغییر و تحولات در رتبه‌بندی برندها هستیم.
همچنین در نظرسنجی‌های انجام شده از اعضای فعال باشگاه ICT کشور، برند DLink که سال‌ها است در تلاش برای کسب رتبه اول محبوبیت است بالاخره توانست با اختصاص ۸/۲۴ درصد از آرا جایگاه نخست این نظرسنجی را به خود اختصاص دهد.
پس از این برند هم Tp-Link که در نظر سنجی انجام شده از سال 85 تاکنون، نتوانسته بود جزو پنج برند محبوب مودم باشد، توانست در جایگاه دوم این نظرسنجی قرار بگیرد.
ZyXel هم به تازگی وارد بازار شده است و این طور که به نظر می‌رسد توانسته است محبوبیت خوبی را در بازار به خود اختصاص دهد و با اختصاص ۸ درصد از آرا در جایگاه سوم این نظرسنجی قرار بگیرد.
آنچه که در این نظر سنجی به چشم می‌خورد تغییرات زیادی در بازار مودم است و می‌توان به افت برند Z-Cyber اشاره کرد که در نظرسنجی‌های انجام گرفته تاکنون در جایگاه اول قرار داشته، ولی در این نظرسنجی با افت بسیاری روبه‌رو شده است. به طوری که محبوبیت این برند به چشم نمی‌آید و تا حدودی درخواست تقاضای این برند به صفر رسیده است و همچنین GigaByte که جزو سه برند محبوب بوده است به جایگاه پنجم نزول پیدا کرده است که یکی از دلایل آن را می‌توان ورود برندهای جدید در زمینه مودم دانست.
یکی دیگر از شگفتی‌های این دوره Linksys بوده است که رشد چشمگیری داشته است و توانسته است جزو ۵ برند محبوب مودم قرار بگیرد.همین‌طور که می‌بینید در بازار مودم بیش از سایر کالاها شاهد تغییر در رده‌بندی برندها هستیم و فعالان بازار بر این باورند در آینده کالاهای بیشتری شاهد این تحولات خواهند بود.