حجم مبادلات صورت گرفته در حوزه خرید اینترنتی در سال ۸۹ نسبت به زمان مشابه سال گذشته، با رشدی ۲۰ درصدی مواجه بوده است. به گزارش ایسنا، محمدحسن کرباسیان - رییس هیات‌مدیره و مدیر عامل شرکت پست - با بیان این مطلب، اظهار کرد: ارزش مبادلات صورت گرفته در حوزه تجارت الکترونیکی در سال گذشته بیش از ۲۲۰میلیارد ریال است.

وی افزود: بر همین اساس و در سه ماهه نخست سال جاری با توجه به اطلاعات و آمار ثبت شده، بیش از ۳۹۷ هزار خرید اینترنتی ثبت شده است.

او با بیان اینکه سال گذشته نرم افزار بسیار مناسبی در زمینه خرید و فروش الکترونیکی توسط کارشناسان داخلی طراحی و رونمایی شد، خاطرنشان کرد: یکی از اولویت‌های شرکت پست در سال جاری، توسعه خدمات نوین بر پایه فناوری اطلاعات است که توسعه خرید اینترنتی یکی از این حوزه‌ها محسوب می‌شود. وی با بیان اینکه با بهره‌گیری بیش از پیش از ظرفیت‌های شبکه پستی می‌توان شاهد رشد چشمگیری در حوزه تجارت الکترونیکی باشیم، گفت: در حال حاضر شرکت پست به واسطه انعقاد قرارداد با ۲۱ شرکت خصوصی، بیش از سه هزار فروشگاه را تحت پوشش خود قرار داده است.

محمدحسن کرباسیان با اشاره به رشد درآمدهای شرکت پست تصریح کرد: بر اساس آمار ثبت شده، شرکت پست توانسته است با ارائه خدمات متنوع در بخش‌های مختلف به متقاضیان، رشد قابل توجهی را در این حوزه نسبت به زمان مشابه در سال گذشته، محقق کند. وی ادامه داد: با توجه به شرایط موجود، معتقدیم حجم مبادلات در این حوزه می‌تواند افزایش ۱۰ برابری را داشته باشد که بیانگر توجه ویژه مردم به بهره‌گیری از خدمات الکترونیکی است.