برنده فیلم کوتاه نوکیا در سال ۲۰۱۱ در بین هشت فیلمساز معرفی شد. چند وقت پیش نوکیا به هشت فیلمساز، دو گوشی نوکیا N۸ و پنج هزار دلار بودجه اعطا کرد و از آنها خواست طی چند هفته یک فیلم کوتاه بسازند و نتیجه چندین فیلم کوتاه و جالب بود. جایزه ۱۰ هزار دلاری به فیلم جِی.دبلیو گریفیث برای فیلم Splitscreen تعلق گرفت.

برای یافتن بهترین فیلم، نوکیا با سایت Vimeo گروهی را تشکیل داد تا طی چهار ماه باکیفیت‌ترین فیلم را از میان بقیه انتخاب کند. پس از انتخابِ این هشت فیلمساز میان هزاران فیلمساز دیگر، فیلم کوتاه تولیدشده توسط آنها در حضور کارشناسان این صنعت و علاقه‌مندان به فیلم در جشنواره فیلم بین‌المللی ادینبرگ به نمایش درآمد و هیات داوران فیلم برنده را اعلام کرد.

هیات داوران مسابقه فیلم کوتاه نوکیا در سال ۲۰۱۱ (Nokia Shorts ۲۰۱۱) متشکل از باب گرین‌برگ، مدیر ارشد آژانس تبلیغات دیجیتال R/GA که برنده جایزه اسکار نیز بوده است و همچنین کارگردان فیلم کوتاه Rare Exports, Inc جالماری هِلَندِر بود. استیون اُورمن، نایب‌رییس خلاقیت در بازاریابی نوکیا گفت: «هر فیلمی که به مرحله نهایی این رقابت رسیده واقعا استثنایی است، اما فیلم جیمز از همه برجسته‌تر بود.»