پس از پایان تعطیلات مجلس، نمایندگان در خصوص وضعیت اپراتور سوم و خسارات اقتصادی ناشی از این پروژه تصمیم گیری می‌کنند.

علی مطهری، رییس کمیته مخابرات مجلس در گفت‌وگو با موبنا با اعلام این خبر و نیز با بیان اینکه تاخیر در آغاز به کار اپراتور سوم به اقتصاد کشور خساراتی را وارد کرده است، گفت: هر چند که این موضوع کاملا درست است، اما نباید تمامی خسارات وارد شده این پروژه را به عملکرد این اپراتور مربوط دانست. وی ادامه داد: برخی از این خسارات ناشی از تاخیر در عملکرد این شرکت و برخی دیگر به روند مزایده و انتخاب مجری این پروژه مربوط می‌شود.

مطهری با اشاره به اینکه هم‌اکنون مجلس در تعطیلات است، اظهار داشت: پس از اتمام تعطیلات و آغاز به کار دوباره مجلس، پرونده اپراتور سوم تلفن همراه به طور جامع توسط نمایندگان مورد بررسی قرار می‌گیرد و در زمینه خسارات وارد شده به کشور تصمیم‌‌هایی گرفته می‌شود. عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: در صورت نیاز وزیر ارتباطات و مسوولان این وزارتخانه یا مسوولان اپراتور سوم باید توضیحاتی را به مجالس ارائه کنند.

گزارش تخلفات مالی و مدیریتی اپراتورسوم در مجلس

نایب‌رییس اول کمیسیون اجتماعی مجلس از بررسی پرونده تخلفات اپراتور سوم موبایل توسط کمیسیون‌های اجتماعی و صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی خبر داد. مجید نصیرپور در گفت‌وگو با مهر با اشاره به گزارش‌های واصله به مجلس در زمینه تخلفات مالی و مدیریتی در پروژه اپراتور سوم تلفن همراه کشور و لزوم نظارت نمایندگان مردم براین پروژه اظهار داشت: گزارش‌هایی در زمینه تخلفات مالی و مدیریتی اپراتور سوم موبایل و نیز تاخیر در راه‌اندازی این پروژه به کمیسیون اجتماعی مجلس رسیده است که بعد از تعطیلات مجلس مورد پیگیری و بررسی قرار می‌گیرد.وی با بیان اینکه بررسی بخشی از این مسائل براساس آیین‌نامه مجلس به کمیسیون صنایع و معادن مربوط می‌شود، ادامه داد: از نمایندگان این کمیسیون درخواست می‌کنیم که بخشی از این پرونده که مربوط به کم کاری و بی توجهی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به این پروژه ملی است را پیگیری و بررسی کنند. نصیرپور با تاکید براینکه هنوز ارزیابی دقیقی از موضوع و گزارش واصله صورت نگرفته است، اضافه کرد: بخشی از این پرونده مربوط به مسائل مدیریتی داخل مجموعه تامین تله کام است که باید از طریق کمیسیون اجتماعی مورد بررسی قرار گیرد.