یک نوت پال جدید برای کاربران لپ‌تاپ

بازار دیجیتال- گرمای تولید شده نوت‌بوک‌ها و رایانه‌های قابل حمل، امروزه مشکل اساسی این دستگاه‌ها است. علاوه بر اینکه در طراحی‌های مختلف و بسته به ابعاد نوت‌بوک‌ها نحوه قرارگیری آنها و حالت آرگونومیکی آن باعث نارضایتی کاربران شده است. اکثرا دیده شده است که تکیه گاهی برای پر کردن فاصله بین مچ دست‌ها و لپ‌تاپ خالی است یا گرمای ایجاد شده لپ‌تاپ که اکثرا بر روی پاها گذاشته می‌شود، باعث آسیب‌های جدی به کاربر می‌شود. به همین منظور شرکت کولر مستر وسیله‌ای به نام NotePAL را برای رفع این مشکل طراحی و ساخته است که علاوه بر نگهداری لپ‌تاپ، دارای طرح آرگونومیکی مخصوصی است که راحتی کاربر را در استفاده از نوت‌بوک فراهم می‌آورد.

مهندسان کولر مستر با شناخت سلیقه‌ها و نیازهای کاربران طرح‌های متنوع نوت پال را ساخته و عرضه کرده‌اند. NotePAL همان‌طور که گفته شد، علاوه بر آنکه به‌عنوان یک خنک‌کننده نوت‌بوک کاربرد دارد به عنوان یک پایه نگه دارنده نیز اهمیت دارد.

در نتیجه استفاده از مواد ساخت با کیفیت و آرگونومیک بودن آن جزو مسائل اصلی و حیاتی ساخت آن است. کولر مستر در ساخت نوت پال از آلیاژهای مخصوص آلومینیوم و پلاستیک‌های ویژه بهره برده است و همچنین بخش دیگر نوت پال که فن‌های آن است در نوع‌های چرخشی و پره‌ای بسته به نوع طرح با کمترین صدای تولیدی در هنگام فعالیت، نوت‌بوک را خنک می‌کند. وجود گیره‌ها و پدهای مخصوص از لغزش نوت‌بوک‌ها جلوگیری می‌کند، کنترلر سرعت فن، وجود درگاه‌های usb۲.۰ , usb۳.۰ کلید خاموش و روشن سازی فن نوت پال، وجود چراغ‌های LED رنگی، قسمت مدیریت کابل و در نهایت تنظیم کننده زاویه قرار گیری نوت‌بوک بر روی نوت پال از جمله مواردی است که می‌توان در هنگام خرید به آنها توجه کرد.

بر اساس گزارش شرکت دریا کامپیوتر، عرضه‌کننده این کالا به بازار،خنک کردن نوت‌بوک و افزایش عمر قطعات داخلی و کارکرد بهتر آنها، قرارگیری بهتر و زاویه دید مناسبتر در هنگام کار، سلامت کاربر و کاهش دریافت امواج الکترو مغناطیس (مخصوصا در هنگامی که نوت‌بوک را بر روی پای خود قرار داده است)، استفاده به عنوان حفاظ محافظتی در هنگام حمل‌ونقل (مدل‌های U کولر مستر)، قابلیت تنظیم مناسب قرارگیری هر یک از فن‌ها در نقاط پر حرارت برای کارآیی بیشتردر خنک‌سازی نوت‌بوک، استفاده از فن‌های چرخی شکل علاوه بر سرعت ایجاد جریان هوای بیشتر از مزایای یک نوت پال مناسب و خوب است.