گزارش شفافیت گوگل از عملکرد دولت‌های کشورهای مختلف نشان می‌دهد کشورهای بریتانیا، کره‌جنوبی و برزیل بیشترین درخواست‌ها را برای حذف مطالب و اطلاعات سیاسی، غیراخلاقی یا تهدیدکننده از روی سرویس‌های مختلف گوگل داشته‌اند.

به گزارش خبرگزاری مهر، این شرکت در دوره‌های زمانی مشخصی «گزارش شفافیت» خود را از درخواست کشورها و دولت‌های مختلف مبنی بر برداشتن اطلاعات از خدمات و ابزارهای مختلف گوگل منتشر می‌کند. در گزارش شفافیت جدید گوگل می‌توان عملکرد و تعداد درخواست‌های کشورهای مختلف برای زدودن یا برداشتن اطلاعات مختلف از روی برنامه‌ها و سرویس‌های مختلف گوگل از قبیل موتور جست‌وجو، یوتیوب، Picasa، و دیگر سرویس‌ها را مشاهده کرد.

بر اساس گزارش گوگل، دو کشور برزیل و کره جنوبی بیشترین تعداد درخواست‌ها را برای برداشته شدن اطلاعاتی خاص از روی گوگل ارائه کرده‌اند. برزیل تا پایان سال 2010 در حدود 12 هزار و 363 مورد از اطلاعات موجود روی سرویس‌های گوگل را نامناسب کاربران خود دیده و خواستار برداشته شدن آنها شده و 263 درخواست برای گوگل ارسال کرده و این شرکت نیز 76 درصد از این درخواست‌ها را پذیرفته است.دولت کره‌جنوبی نیز حدود 32 هزار و 152 مورد اطلاعات روی سرویس‌های مختلف گوگل را نیازمند حذف شدن دانسته و برای برداشته شدن این اطلاعات 139 درخواست تسلیم گوگل کرده است، درخواست‌هایی که تمامی آنها توسط گوگل اجرا شده‌اند.
گزارش گوگل نشان می‌دهد بریتانیا نسبت به دیگر کشورها به هیچ وجه علاقه‌ای ندارد کاربرانش اطلاعات خاصی را روی اینترنت مشاهده کنند، زیرا تعداد مواردی که از جانب این کشور قابل حذف اعلام شده در حدود سه برابر مواردی است که بسیاری از کشورهای پنهان کار، مانند کره‌جنوبی اعلام کرده‌اند. تعداد موارد اعلام شده از جانب بریتانیا ۹۳ هزار و ۵۱۸ مورد بوده و گوگل به ۸۹ درصد از خواسته این کشور تن داده است.