در همین راستا گروهی از محققان دانشگاه توکیو یک روش ساده‌تر و ارزان‌تر در همین زمینه ارائه کرده‌اند. آنها کنترل خودروها برای عملیات‌های خودران را به دست روبات‌های انسان‌نمای اسلکتی عضلانی می‌سپارند. محققان از یک روبات انسان‌نما به «موساشی» استفاده کردند که برای تقلید نزدیک از بدن انسان ابداع شده است. پیش‌بینی می‌شود این روبات بتواند روی صندلی خودرو بنشیند و با پدال‌های ترمز و گاز کار کند. به گفته آنها انعطاف‌پذیری روبات، ساختار سختی متغیر و حسگرهای متعدد به این ابزار امکان می‌دهند تا پشت فرمان فعالیت‌هایی را با دو بازویش انجام دهد و حتی در آینه‌های بغل خودرو انسان‌ها را شناسایی کند.

ربات موساشی در سال ۲۰۱۹ میلادی به عنوان بستری برای سیستم کنترل یادگیری توسعه‌یافته است. این روبات به دقت رفتار انسان را تقلید می‌کند و دارای ساختار مفصل و ماهیچه‌ای است که با توجه به تناسب بدن انسان و اصول مکانیکی توسعه یافته است. موساشی به غیر از دستش، ۷۴ ماهیچه و ۳۹ مفصل دارد.

 روبات اسکلتی عضلانی دارای ماژول‌های مفصلی و ماژول‌های ماهیچه‌ای و الیاف Dyneema مقاوم در برابر سایش است. بدن ماژولی موساشی شامل مفاصل و ماهیچه‌های دقیق با حسگرهای یکپارچه است. هر چشم متحرک روبات دارای دوربین‌هایی با وضوح بالا است که می‌تواند بچرخد و میدان دید وسیعی دارد. دستان موساشی می‌تواند خودرو را روشن کند.