هوش اپل: این سیستم هوش مصنوعی مولد جدید که هوش اپل نامیده می‌شود، در iOS  و iPad ۱۸ و  macOS Sequoia در قالب ابزارهای عملی ظاهر می‌شود که اکثر مردم می‌توانند به‌طور منظم از آن استفاده کنند. این ویژگی‌ها شامل ابزارهای نوشتاری جدید است که می‌تواند به شما در بازنویسی، تصحیح و خلاصه کردن مواردی مانند ایمیل‌ها و پیام‌های دیگر، ایموجی‌ها یا شکلک‌های اصلی و ایجاد تصویر و موارد دیگر کمک کند.

سیری: دستیار هوشمند سیری نیز اکنون از هوش مصنوعی بهره می‌برد که بخشی از آن توسط مدل‌های زبان بزرگ تامین می‌شود. اکنون علاوه بر درخواست از سیری برای حذف ایمیل یا ویرایش عکس‌ها، کاربران همچنین می‌توانند از این دستیار مجازی بخواهند مقالات و صفحات وب را در سافاری (مرورگر مخصوص اپل) خلاصه کند و حتی اطلاعات شخصی را از تصویر یک شناسه استخراج کند تا بتواند یک پرسش‌نامه آنلاین را پر کند. این شرکت بر اهمیت «حریم خصوصی» با هوش اپل تاکید کرد که مواردی مانند استفاده از زبان طبیعی را برای جست‌وجوی عکس‌هایی که فقط شامل اعضای خانواده یا دوستان خاص هستند، قادر می‌سازد.

این شرکت همچنین فضای ابری رایانش مخصوص خود را تحت عنوان Private Cloud Compute  ایجاد کرد. قابلیتی که قرار است از فضای ابری برای پردازش پیشرفته‌تر هوش مصنوعی استفاده کند و در عین حال اطمینان ایجاد کند که داده‌های کاربران ایمن باقی می‌مانند. چت‌بات مشهور ChatGPT ساخته شرکت اوپن‌ای‌آی نیز در هوش اپل ادغام شده است و به کاربران اجازه می‌دهد تا به اپل اجازه دهند درخواست‌ها را با ChatGPT به اشتراک بگذارد. چت‌بات ChatGPT همچنین با ابزارهای نوشتن هوش مصنوعی که برای iOS۱۸ و iPadOS۱۸ در یک ویژگی جدید به نام Compose عرضه می‌شوند، کار خواهد کرد. ادغام ChatGPT با  iOS۱۸ ، iPadOS۱۸ و macOS Sequoia اواخر امسال عرضه خواهد شد و ظاهرا اپل قصد دارد در آینده از سایر مدل‌های هوش مصنوعی نیز پشتیبانی کند، به این معنی که مشارکت آن با شرکت اوپن‌ای‌آی یک همکاری انحصاری و طولانی‌مدت نیست.

سیستم‌های عامل iOS۱۸ و iPadOS۱۸: به‌روزرسانی نرم‌افزار بعدی گوشی‌های آی‌فون در پاییز برای کاربران عرضه می‌شود و همان‌طور که انتظار می‌رود یکی از بزرگ‌ترین تغییرات، پشتیبانی از Rich Communication Service یا RCS است که یک پروتکل پیام‌رسانی ایمن‌تر است و پیشرفت‌های زیادی را از جمله رمزگذاری سراسری، اشتراک‌گذاری رسانه بهتر و پشتیبانی مناسب از چت‌های گروهی نسبت به پیامک ارائه می‌دهد. شرکت اپل قبلا اعلام کرده بود که در سال ۲۰۲۴ از RCS پشتیبانی می‌کند تا با مقررات اتحادیه اروپا مطابقت داشته باشد. کاربران آی‌فون در iOS۱۸ کنترل بیشتری روی صفحه اصلی خود خواهند داشت، زیرا دیگر سیستم آن قفل شده و از پیش تعیین شده و غیرقابل تغییر نخواهد بود. برنامه عکس‌ها (Photos) نیز در iOS۱۸ بازطراحی بزرگی را دریافت می‌کند و بر گروه‌هایی از عکس‌ها که به‌طور هوشمند سازمان‌دهی شده‌اند که حول خاطرات، سفرها و سایر رویدادهای بزرگ می‌چرخند، تاکید دارد. سیستم‌عامل iPadOS۱۸ همچنین دارای نوار Tab جدید است که شبیه جزیره دینامیک در آی‌فون‌هاست. این نوار، دسترسی به کنترل‌های ضروری را حتی زمانی که در برنامه‌ها هستید آسان‌تر می‌کند و بسته به کاری که انجام می‌دهید، می‌تواند در بالای صفحه یا به ‌عنوان یک نوار کناری در سمت چپ نمایشگر نشان داده شود.

مک‌اواس سکویا: نسخه جدید نرم‌افزار کامپیوتر اپل مک‌اواس سکویا (macOS Sequoia) نام دارد که علاوه بر بسیاری از ویژگی‌های هوش مصنوعی که به ‌عنوان بخشی از هوش اپل به iOS و iPadOS۱۸ می‌آیند، به‌روزرسانی بعدی macOS شامل آینه‌ کردن (mirroring) آ‌ی‌فون می‌شود که به کاربران اجازه می‌دهد صفحه آی‌فون خود را روی صفحه Mac ببینند و کنترل کنند. کاربران می‌توانند از صفحه‌کلید خود برای کمتر کار کردن با صفحه آی‌فون استفاده کنند و حتی می‌توانند برنامه‌های iOS  را مستقیما روی رایانه‌شان باز کنند، بدون اینکه نیاز باشد آی‌فون خود را بردارند. یک برنامه جدید رمز (Passwords) نیز بر اساس فناوری iCloud keychain ساخته شده است تا همه گذرواژه‌ها و اعتبارنامه‌های ورود کاربران را در دستگاه‌ها و پلتفرم‌ها ذخیره کند. این ویژگی علاوه بر iOS و iPadOS در ویندوز نیز در دسترس خواهد بود.

سیستم‌عامل جدید اپل‌واچ: به‌روزرسانی نرم‌افزاری بعدی اپل برای ساعت هوشمند این شرکت موسوم به اپل‌‌واچ (Apple Watch) شامل دو تغییر بزرگ به نام‌های بار تمرین (Training Load) و علائم حیاتی (Vitals) است که اولی در watchOS ۱۱ اساسا از بسیاری از معیارهای سلامت و تناسب اندام جمع‌آوری شده در طول ردیابی تمرین ورزشی برای تخمین سطح تلاش کاربر در هر جلسه استفاده می‌کند. ردیابی قاعدگی برای بانوان نیز به‌روزرسانی‌هایی دریافت می‌کند که شامل اطلاعات دقیق‌تری درباره بارداری، از جمله سن حاملگی و اطلاعاتی درباره معیارهای سلامتی کاربر مانند نوسانات ضربان قلب است که ممکن است با بارداری مرتبط باشد.