پیش‌تر دیوار از مدل هوش‌‌‌مصنوعی خود برای تشخیص کاربرانی با رفتار مشکوک به تخلف و کلاهبرداری توسعه رونمایی کرد که با در نظر گرفتن ویژگی‌‌‌‌‌‌های مختلف، کاربرانی  را که رفتار مشکوک دارند تشخیص داده و آنها را بر اساس فعالیت‌‌‌شان در دسته‌‌‌های با احتمال تخلف متفاوت طبقه‌‌‌بندی کند. در این مدل، کاربرانی که به خاطر فعالیت‌‌‌های مشکوک‌‌‌ یا گزارش‌‌‌های کاربران دیگر در دسته با احتمال تخلف بالا قرار می‌‌‌گیرند، حساب‌‌‌شان محدود شده و تنها قابلیت دیدن آگهی‌‌‌ها را خواهند داشت. این افراد تا زمانی که هویت‌‌‌شان به صورت ویدئویی تایید شود، امکان انتشار آگهی، چت یا دیدن شماره تلفن آگهی‌‌‌های دیگر را نخواهند داشت.

در این مسیر پلتفرم دیوار از پایگاه داده پلیس فتا هم کمک گرفته است. پلیس فتا در همکاری با پلتفرم‌‌‌های آنلاین و با هدف افزایش امنیت کاربران در زمینه کاهش کلاهبرداری، پایگاه داده‌‌‌ای از سیم‌‌‌کارت‌‌‌های افراد مشکوک به انجام اقدامات کلاهبردارانه در فضای مجازی را آماده کرده است که از داده‌‌‌های مراجع قضایی، واحدهای پلیس فتا و کسب‌وکارهای مجازی جمع‌‌‌آوری شده تا فعالیت این افراد با دقت بیشتری رصد شود و پیش از اقدام به کلاهبرداری جلوی فعالیتشان گرفته شود. شماره تلفن‌‌‌ مجرمان یا افراد مشکوک به کلاهبرداری که فعالیت آنها در زمینه اقدامات کلاهبردارانه به پلیس فتا گزارش شده، در لیست سیاه قرار گرفته و مسدود شده است یا مسدود می‌شود. دیوار نیز با هدف مقابله با کلاهبرداران حرفه‌‌‌ای و با استفاده از این بانک داده‌‌‌ به صورت لحظه‌‌‌ای دسترسی کاربران مشکوک به کلاهبرداری را مسدود کرده و فعالیت آنها را منوط به احراز هویت ویدئویی می‌کند.

بر اساس مدل‌‌‌ها و بررسی‌‌‌های دیوار، کسانی که بر اساس این پایگاه داده (دیتابیس) مسدود شده و پشت احراز هویت ویدئویی باقی مانده‌‌‌اند به صورت قطعی جزو کلاهبرداران هستند. این پایگاه داده به صورت دائم به‌‌‌روز‌‌‌رسانی شده و شماره‌‌‌ها به آن اضافه و کم می‌شود.

در صورت حذف یک شماره از دیتابیس فتا، محدودیت شماره مذکور در دیوار نیز برداشته می‌شود. کاربرانی که به خاطر رفتار مشکوک کلاهبردارانه حساب‌‌‌شان محدود می‌شود، تنها با پشت سر گذاشتن احراز هویت ویدئویی می‌توانند اجازه فعالیت در دیوار را پیدا کنند. در صورت تکرار فعالیت کلاهبرداری، فرد احراز هویت شده با استفاده از ویدئویی ضبط‌شده قابل پیگرد قضایی خواهد بود.

علاوه بر این، دیوار مسیرهای مختلفی را برای گزارش کلاهبرداری یا حتی رفتار مشکوک برای کاربران در نظر گرفته است.

 این گزارش‌‌‌ها به تیم‌‌‌های گوناگون دیوار برای افزایش سلامت پلتفرم کمک می‌کند. ساده‌‌‌ترین این روش‌ها، لینکی است که در زیر هر آگهی قرار دارد. اگر شما شاهد کلاهبرداری یا رفتار مشکوک بوده‌‌‌اید و آگهی مرتبط با آن هنوز روی دیوار وجود دارد، می‌توانید از داخل آگهی با زدن روی لینک «گزارش کلاهبرداری و رفتار مشکوک» آن را گزارش کنید. در یک روش دیگر می‌توانید در صورتی که آگهی فرد متخلف پاک شده است، به «دیوار من» بروید و از لینک «گزارش کلاهبرداری» استفاده کنید. در این روش حتی اگر کلاهبردار آگهی را پاک هم کرده باشد، امکان پیگیری تخلف وجود دارد. همچنین در چت دیوار هم می‌توانید روی علامت سه نقطه بزنید و گزارش‌‌‌تان را برای پیگیری دیوار ثبت کنید.