تبلت PlayBook در هندوستان

بازار دیجیتال- شرکت RIM اولین تبلتش را به بازار هندوستان عرضه کرده است. تبلت جدید PlayBook برای نشان دادن قدرت عملکردش با شکل یک دستکش بوکس رونمایی شد و در مراسم معرفی آن بازیگران معروف بالیوودی هم حضور داشتند. این تبلت دارای نمایشگر ۷ اینچی تمام لمسی با وضوح تصویر ۶۰۰×۱۰۲۴ پیکسل است و با پردازنده دو هسته‌ای یک گیگاهرتزی کار می‌کند. این تبلت مبتنی بر سیستم عامل Blackberry بوده و از رم یک گیگابایتی هم بهره می‌برد. PlayBook دارای دو دوربین برای چت کردن و ضبط ویدئو HD و برابر ۱۰۸۰ پیکسلی است. پورت HDMI این تبلت امکان نمایش محتوا روی نمایشگرهای بزرگ تلویزیون را به کاربرانش می‌دهد.

وزن این تبلت با ابعاد ۴/۰×۶/۷×۱/۵ اینچی، به کمتر از یک پوند می‌رسد. این محصول امکان پشتیبانی از Wi-Fi را داشته و با تکنولوژیBlackBerry Bridge قابلیت اتصال به موبایل‌های هوشمند مبتنی بر سیستم‌عاملOS ۵.۰ یا بالاتر را دارد. این دستگاه با Adobe Flash و HTML۵ هم سازگاری داشته و به این ترتیب امکان وبگردی راحت را به کاربرانش می‌دهد.

شرکت BlackBerry اعلام کرده است که این تبلت را در سه نسخه ۱۶، ۳۲ و ۶۴ گیگابایتی به بازار هندوستان عرضه کرده و به زودی به بازار کشورهای دیگر هم عرضه می‌کند.