بازار دیجیتال- نمایشگاه E۳ که بزرگ‌ترین رویداد صنعت بازی‌های کامپیوتری به حساب می‌آید، امسال شاهد حضور پررنگ کنسول‌های بازی مانند Wii U شرکت Nintendo و PlayStation Vita شرکت Sony بود. با وجود همه این امکانات سخت‌افزاری که قدرت انتخاب خوبی را به کاربران و خریداران می‌دهند، اما اتفاق دیگری در صنعت بازی‌های کامپیوتری در حال رخ دادن است.

در حالی که تجارت کنسول‌های بازی با روندی کند اما قابل قبول در حال رشد است، اما اغلب طرفداران سفت‌وسخت بازی‌های کامپیوتری بیشتر وقت خودشان را با انجام بازی‌های اینترنتی می‌گذرانند. در واقع شاید همین موضوع دلیل غیبت شرکت‌های بزرگی مانند Zynga تولیدکننده بازی‌های اجتماعی مانند FarmVille و CityVille و شرکت Rovio تولیدکننده بازی‌های موبایلی مانند Angry Birds را در نمایشگاه E۳ امسال توجیه کند.

از طرف دیگر بعضی از تولیدکنندگان بازی‌های آنلاین حالا تمام امکانات و حتی گرافیک بازی‌های کامپیوتری قدیمی را به صورت قوی و پیشرفته‌تر تولید و عرضه کرده‌اند تا به این ترتیب مخاطب بازی‌های قدیمی را هم جذب کنند. با این اوصاف است که موج بازی‌های آنلاین و تحت وب هر روز قدرتمندتر شده و نظر کاربران بیشتری را به خودش جلب می‌کند تا به این ترتیب به تهدیدی جدی برای کنسول‌های بازی تبدیل شود.