سرویس جدید «نمای خانواده» و قابلیت‌های جدید «رهگیری دوستان» و «پرچین مجازی» برای سرویس نمای دوستان، در اختیار مشترکان ایرانسل قرار گرفت. این سرویس‌ها پس از راه‌اندازی سرویس نقشه مجازی ایرانسل در شهرهای تهران، کرج، تبریز، اصفهان، شیراز و مشهد مقدس و استقبال مشترکان از سرویس «نمای دوستان» عرضه شده‌اند.مشترکان به کمک سرویس جدید نمای خانواده می‌توانند از موقعیت مکانی اعضای خانواده خود در هر ساعت از شبانه روز آگاه شوند. به عنوان مثال والدین می‌توانند در هر لحظه موقعیت فرزندان خود را تشخیص داده و برای اطمینان خاطر، از وضعیت کودکان خود آگاه شده یا موقعیت مکانی سالمندان را معین کنند. در صورت استفاده از سرویس نمای خانواده، تنها والدین این امکان را خواهند داشت که موقعیت فرزندان‌شان را مکان‌یابی کنند. از سوی دیگر، قابلیت‌های پیشرفته‌تر رهگیری دوستان و پرچین مجازی در سرویس نمای دوستان ایرانسل عرضه شد.

بر این اساس، مشترکان با مراجعه به نشانی nama.irancell.ir و پس از ورود به پورتال این سرویس و پیگیری لینک‌های موجود، می‌توانند دوستان خود را رهگیری کنند؛ بدین ترتیب که با انتخاب دوستان خود، مسیر حرکت آنها روی نقشه، هر چند دقیقه یکبار قابل مشاهده خواهد بود. همچنین با استفاده از خدمت پرچین مجازی و با تعیین محدوده‌ای روی نقشه، مشترک می‌تواند از سیستم بخواهد که هر زمان، دوستانی که مشخصات آنان ثبت شده به شعاع آن محدود، نزدیک شدند وی را از طریق پیام مطلع سازد. همچنین مشترکان می‌توانند دوستان خود را برای موقعیت‌یابی دعوت کرده و پس از تایید، آنان نیز به نقشه مجازی ایرانسل مشترک می‌پیوندند و از آن پس می‌توانند موقعیت خود را به یکدیگر اطلاع دهند. ثبت‌نام و فعال‌سازی سرویس نقشه مجازی ایرانسل، از طریق اینترنت و همچنین ارسال پیام کوتاه ممکن است. کافی است مشترکان برای فعال‌سازی سرویس نمای دوستان به نشانی nama.irancell.ir

مراجعه یا پیام کوتاه بدون متنی به شماره ۸۹۸۹ ارسال کنند.برای فعال‌سازی نمای خانواده نیز می‌توان به namayekhanevadeh.irancell.ir مراجعه کرد یا عبارت «ثبت نام» را از طریق پیام کوتاه به ۸۹۰۰ ارسال کرد. پس از ثبت‌نام، پیام کوتاهی حاوی رمز عبور برای مشترک ارسال می‌شود، نام کاربری نیز شماره تلفن ایرانسل مشترک است. ضمن آنکه رمز ورود با ارسال پیام کوتاه بدون متن به شماره ۱۳۰ نیز قابل دریافت است.ثبت‌نام در سرویس‌ نقشه مجازی ایرانسل به صورت رایگان انجام شده و کاربران، تنها هزینه مکان‌یابی را پرداخت می‌کنند.

آخرین تصمیم مخابرات برای احیای تالیا

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: با توجه به اینکه تالیا با مشاور خود اختلاف نظر داشت و مخابرات به دلیل محدودیت قوانین در زمان دولتی بودن نمی‌توانست کاری کند، بعد از خصوصی شدن مخابرات، قرار شد که تالیا مشاور خود را تغییر دهد که این کار در حال انجام است.صابر فیضی، مدیر عامل شرکت مخابرات ایران در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت تصمیم مخابرات برای احیای دوباره تالیا اظهار کرد: این موضوع در حال جمع‌بندی است و تالیا بعد از تعیین مشاور به صورت جدی فعالیت خود را آغاز می‌کند.اما داوود زارعیان - مدیر کل روابط عمومی شرکت مخابرات ایران - هم درباره آخرین وضعیت تصمیم مخابرات برای احیای دوباره تالیا اظهار کرد: در طرح جدید و با توجه به اینکه مخابرات نیز سرمایه‌گذار این پروژه خواهد شد، این روال تغییر می‌کند و طبیعی است که درآمدزایی این موضوع با توجه به توسعه تالیا و افزایش تعداد مشترکان بیشتر می‌شود.