از رونق در بازار کامپیوتر خبری نیست!

بازار دیجیتال- با وجودی که طی هفته گذشته، نرخ دلار از حدود یک هزار و ۲۵۰ تومان به یک هزار و ۱۶۰ تومان کاهش یافته، ولی تغییری در شرایط بازار کالاهای مختلف، به ویژه بازار کامپیوتر ایجاد نشده است. به گفته فعالان بازار، طی هفته‌های اخیر قیمت کالاهای حوزه کامپیوتر و دیجیتال در حدود ۳۰ تا ۱۰۰ هزار تومان افزایش یافته است و پیش‌بینی می‌شد با کاهش نرخ ارز قیمت‌ها به حالت قبل بازگردد؛ ولی این اتفاق نیفتاد.

محسن بهنامی، یکی از فعالان بازار می‌گوید: در شرایط فعلی برخی از فروشندگان همچنان از فروش کالاهایشان خودداری می‌کنند؛ چرا که اعتمادی به شرایط بازار ندارند.

محمود خیری، یکی دیگر از فعالان بازار کامپیوتر نیز می‌گوید: با وجودی که میزان تقاضا تا حدودی در بازار افزایش یافته است، ولی کسبه هیچ رغبتی برای به فروش رساندن اجناس خود ندارند؛ چرا که از شرایط روزهای آتی بازار مطمئن نیستند.

احمد ذاکریان هم که از فعالان بازار است در این رابطه می‌گوید: هر گاه در بازار عرضه کالاها محدود می‌شود، میزان تقاضا افزایش می‌یابد و این یک اتفاق عجیب است که طی سال‌های اخیر شاهد آن بوده‌ایم.

به گفته وی، معمولا وقتی فعالان بازار از عرضه کالا خودداری می‌کنند که به شرایط بازار اعتمادی ندارند و رشد قیمت‌ها را طی روزهای بعد پیش‌بینی می‌کنند. به همین دلیل خریداران با توجه به این موضوع برای خرید اقدام می‌کنند. حتی در شرایطی که کالا با قیمتی بالاتر از عرف بازار به فروش برسد.

به گفته این فعال بازار، اکنون شرایط بازار این‌گونه است. فعالان بازار می‌گویند، تا زمانی که نرخ ارز ثابت نشود وضعیت بازار به همین منوال است.

فعالان بازار لوازم صوتی و تصویری هم شرایط بازار این کالاها را چندان با بازار کامپیوتر متفاوت نمی‌دانند. به گفته آنها، برخی از کسبه از فروش کالاهای خود خودداری می‌کنند و این شرایط تا زمان ثبات قیمت دلار ادامه خواهد داشت.