کاهش صادرات تلویزیون در جهان
بازار دیجیتال- بازار جهانی تلویزیون روزهای رونق را گذرانده و این روزها روند نسبتا کندی را سپری می­‌کند. در واقع بعد از سال 2010 با رشد قابل توجه صادرات جهانی در هر فصل، نرخ رشد صادرات این بازار در اولین فصل سال 2011 کاهش چشمگیری را تجربه کرده است. این روند در نهایت به رشد سالانه یک درصدی منتهی شده است.

به این ترتیب آخرین گزارش منتشر شده از سوی موسسه تحقیقاتی DisplaySearch در این مورد نشان می­‌دهد که حجم صادرات در بازار جهانی تلویزیون در فصل اول سال ۲۰۱۱ نسبت به فصل اول سال ۲۰۱۰ رشد یک درصدی داشته است. بر اساس این گزارش، حجم صادرات کل بازار جهانی تلویزیون با رشد فصلی ۲۹ درصدی در فصل اول به ۲/۵۵ میلیون دستگاه رسیده است. این در حالی است که حجم صادرات این بازار در فصل چهارم سال ۲۰۱۰ رشد سالانه ۱۵ درصدی را نسبت به فصل چهارم سال ۲۰۰۹ تجربه کرده است.
در این میان اما بیشترین رکود و کاهش در بازار تلویزیون کشور ژاپن اتفاق افتاده است. بازار تلویزیون ژاپن اگرچه رشد چشمگیری را در سال 2009 و 2010 به ثبت رساند، اما برنامه‌­های اقتصادی دولت تاثیر ناخوشایندی بر روند رشد این بازار گذاشته است. از طرفی رشد کند در بازار آمریکای شمالی و اروپای غربی، با روند کند رشد در بازار چین همراه شده است.
جدیدترین آمار منتشر شده در این مورد نشان می­‌دهد که حجم صادرات جهانی تلویزیون از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۰ رشد سالانه ۳۲ تا ۳۶ درصدی داشته که این رشد حتی در دوران بحران اقتصادی هم رخ داده است. در مقابل اما فصل اول سال ۲۰۱۱ با رشد سالانه ۹ درصدی و حجم صادرات ۳/۴۴ میلیون دستگاهی در واقع ضعیف‌­ترین فصل رشد برای بازار جهانی تلویزیون بوده و در واقع اولین فصلی است که این بازار با رشد تک رقمی آن را پشت سر می­‌گذارد. بازار تلویزیون­‌های پلاسما بعد از نتایج ضعیف سال ۲۰۰۹، همچنان روند رکود خودش را ادامه می­دهد. به این ترتیب صادرات جهانی تلویزیون­‌های پلاسما در فصل اول سال ۲۰۱۱ با رشد سالانه ۶ درصدی به ۶۵/۳ میلیون دستگاه رسیده است. این در حالی است که به عقیده بعضی از کارشناسان نشانه­‌هایی از رشد بازار پلاسما در بازار ژاپن و اروپا دیده م‌ی­شود.
تلویزیون­‌های LCD با پس زمینه LED با در اختیار داشتن سهم 35 درصدی از کل بازار تلویزیون­‌های LCD در فصل اول سال 2011 رشد خوبی داشته‌­اند. این سهم اما در فصل چهارم سال 2010 برابر 30 درصد بوده است. به طور کلی اما صادرات جهانی تلویزیون‌­های LCD با پس زمینه LED تا پایان فصل اول امسال به 15 میلیون دستگاه رسیده، در حالی که این رقم در فصل اول سال 2010 تنها برابر 3 میلیون دستگاه بوده است.
با این همه اما Samsung در بازار تلویزیون همچنان از نظر درآمد حاصل از فروش اول است. این شرکت در بازار آسیا با شرکت LG و در بازار آمریکا با شرکت Vizio رقابت نزدیکی دارد.